- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ce autostrăzi ar putea fi gata în 2023, în România

22 Feb, 09:49 • Stefan Simion
Pe șantierele drumurilor de mare viteză din România se lucrează la foc automat. „E furnicar" pe autostrăzi și drumurile expres, susține Ministerul Transporturilor, aflat sub presiunea jaloanelor din PNRR. Dorinel Umbrărescu este primul care ține steagul sus, pentru a încheia proiectele într-un timp record. 
Ce autostrăzi ar putea fi gata în 2023, în România

La finalul anului 2022 se discuta despre posibilitatea ca în în 2023, Guvernul României să facă recepția pentru încă 100 de kilometri de autostradă, depășind astfel 1.000 dați în circulație la nivel național. Potrivit specialiștilor în infrastructură, țara noastră are nevoie de minimum 2.000 de de kilometri de autostradă, respectiv drum în regim de drum expres.

Totuși, borna de 1.000 de kilometri ar putea fi atinsă în 2023, chiar în prima jumătate a anului.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Alex Vîlvoi, președintele Asociației România Fără Gropi spun că este imposibil să nu se atingă acest prag.

„Ar fi absolut îngrozitor să nu ajungem la borna de 1000. Totuși suntem la 994-995 de kilometri. Mai avem nevoie de 5-6 kilometri până acolo deci este exclus să nu o atingem”, a decarat Horațiu Cosma. De asemenea, Alex Vîlvoi susține că „se va ajunge la 1.000 de km, dar la modul dați în folosință încă cel puțin 6 km, dar care mai necesită câteva lucrări”, potrivit Ziare.

 

Care sunt tronsoanele de drum care ar putea fi date în circulație în 2023

 

Specialiștii în infrastructură au explicat ce tronsoane vor fi gata la mijlocul acestui an.

„Până la jumătatea anului acum trebuie să vedem, vorbim de proiectele care sunt foarte avansate, adică astăzi undeva la 70-80 % stadiu fizic. Ar fi odată Autostrada de Centură București Sud, între DN 5 și DN 6 pe Jilava și Bragadiru (10 kilometri) care trebuia să fie gata anul trecut pe discuțiile pe care le-am avut noi în 2021 cu Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor. Dar au fost întârzieri, au fost problemele cu aprovizionarea de balast. S-a tot amânat, s-a întârziat și a trecut pe 2023. Deci acolo e acest sector care e practic la 80 % e cel mai avansat de pe Autostrada Centura București la nivel de autostradă.

Asta e cu șanse să fie dat în folosință în primele 6 luni, dar asta trebuie să fie și o dorință atât a constructorului, cât și a ministerului să tragă tare pe acest sector, fiindcă altfel ar putea să fie gata mai spre a doua a parte a anului cu tot tronsonul și spre A2 adică să fie o o singură deschidere.Dar eu zic că ar fi util să tragă tare și să prioritizeze acest sector, mai ales că e foarte avansat.

Aici sunt 10 kilometri și mai sunt aproape 14 kilometri pe Autostrada Transilvania, tot un constructor turc, în județul Sălaj, între Nușfalău și Suplacu de Barcău, la la limita dintre județele Sălaj și Bihor. Acolo sunt 14 kilometri tot așa, în jur de 70-75% stadiu fizic. Dar acolo e o mică problemă. La capătul tronsonului, la limita cu județul Bihor, următorul sector este abia în licitație, probabil a cincea, de când a început Bechtel în urmă cu 20 de ani. Deci aceea porțiune nu se va deschide și pentru a putea fi circulabil sectorul anul acesta va trebui construit acolo un giratoriu provizoriu ca să descarce traficul în drumul național de lângă autostradă și asta înțeleg că încă nu e clarificată contractuală între constructor și Compania de Drumuri.

Deci e de soluționat și problema aceasta a unei girații provizorii. În rest, e fezabil și aici să fie până la jumătatea anului” a mai spus Horațiu Cosma.

De asemenea, șanse mari de deschidere în 2023 sunt și pentru:

  • Craiova – Pitești, tronsonul 3- abia au început; operațiunile de asfaltare, mai e de construit o structură;
  • Autostrada de Centură București-Sud, până la A2;
  • Chețani-Câmpia Turzii, din Autostrada Transilvania;
  • 34 de kilometri din tronsoanele 1 și 2, între A2 DN5 – DN6.
  • alte tronsoane aflate într-un stadiu modest, dar pentru care ar putea fi recuperată „perioada pierdută”.

Grecii de la Aktor ar putea „să o comită” din nou. După un an și jumătate de lucrări, sunt abia la 25% stadiu fizic pe Autostrada de Centură a Bucureștiului, între DN6 și A1.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult
Alte articole
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri de urgență, anunță Rogobete
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri ...
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se extinde în Europa
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se ...
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale (CPI)
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale ...
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski