- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ce autostrăzi ar putea fi gata în 2023, în România

22 Feb, 09:49 • Stefan Simion
Pe șantierele drumurilor de mare viteză din România se lucrează la foc automat. „E furnicar" pe autostrăzi și drumurile expres, susține Ministerul Transporturilor, aflat sub presiunea jaloanelor din PNRR. Dorinel Umbrărescu este primul care ține steagul sus, pentru a încheia proiectele într-un timp record. 
Ce autostrăzi ar putea fi gata în 2023, în România

La finalul anului 2022 se discuta despre posibilitatea ca în în 2023, Guvernul României să facă recepția pentru încă 100 de kilometri de autostradă, depășind astfel 1.000 dați în circulație la nivel național. Potrivit specialiștilor în infrastructură, țara noastră are nevoie de minimum 2.000 de de kilometri de autostradă, respectiv drum în regim de drum expres.

Totuși, borna de 1.000 de kilometri ar putea fi atinsă în 2023, chiar în prima jumătate a anului.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Alex Vîlvoi, președintele Asociației România Fără Gropi spun că este imposibil să nu se atingă acest prag.

„Ar fi absolut îngrozitor să nu ajungem la borna de 1000. Totuși suntem la 994-995 de kilometri. Mai avem nevoie de 5-6 kilometri până acolo deci este exclus să nu o atingem”, a decarat Horațiu Cosma. De asemenea, Alex Vîlvoi susține că „se va ajunge la 1.000 de km, dar la modul dați în folosință încă cel puțin 6 km, dar care mai necesită câteva lucrări”, potrivit Ziare.

 

Care sunt tronsoanele de drum care ar putea fi date în circulație în 2023

 

Specialiștii în infrastructură au explicat ce tronsoane vor fi gata la mijlocul acestui an.

„Până la jumătatea anului acum trebuie să vedem, vorbim de proiectele care sunt foarte avansate, adică astăzi undeva la 70-80 % stadiu fizic. Ar fi odată Autostrada de Centură București Sud, între DN 5 și DN 6 pe Jilava și Bragadiru (10 kilometri) care trebuia să fie gata anul trecut pe discuțiile pe care le-am avut noi în 2021 cu Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor. Dar au fost întârzieri, au fost problemele cu aprovizionarea de balast. S-a tot amânat, s-a întârziat și a trecut pe 2023. Deci acolo e acest sector care e practic la 80 % e cel mai avansat de pe Autostrada Centura București la nivel de autostradă.

Asta e cu șanse să fie dat în folosință în primele 6 luni, dar asta trebuie să fie și o dorință atât a constructorului, cât și a ministerului să tragă tare pe acest sector, fiindcă altfel ar putea să fie gata mai spre a doua a parte a anului cu tot tronsonul și spre A2 adică să fie o o singură deschidere.Dar eu zic că ar fi util să tragă tare și să prioritizeze acest sector, mai ales că e foarte avansat.

Aici sunt 10 kilometri și mai sunt aproape 14 kilometri pe Autostrada Transilvania, tot un constructor turc, în județul Sălaj, între Nușfalău și Suplacu de Barcău, la la limita dintre județele Sălaj și Bihor. Acolo sunt 14 kilometri tot așa, în jur de 70-75% stadiu fizic. Dar acolo e o mică problemă. La capătul tronsonului, la limita cu județul Bihor, următorul sector este abia în licitație, probabil a cincea, de când a început Bechtel în urmă cu 20 de ani. Deci aceea porțiune nu se va deschide și pentru a putea fi circulabil sectorul anul acesta va trebui construit acolo un giratoriu provizoriu ca să descarce traficul în drumul național de lângă autostradă și asta înțeleg că încă nu e clarificată contractuală între constructor și Compania de Drumuri.

Deci e de soluționat și problema aceasta a unei girații provizorii. În rest, e fezabil și aici să fie până la jumătatea anului” a mai spus Horațiu Cosma.

De asemenea, șanse mari de deschidere în 2023 sunt și pentru:

  • Craiova – Pitești, tronsonul 3- abia au început; operațiunile de asfaltare, mai e de construit o structură;
  • Autostrada de Centură București-Sud, până la A2;
  • Chețani-Câmpia Turzii, din Autostrada Transilvania;
  • 34 de kilometri din tronsoanele 1 și 2, între A2 DN5 – DN6.
  • alte tronsoane aflate într-un stadiu modest, dar pentru care ar putea fi recuperată „perioada pierdută”.

Grecii de la Aktor ar putea „să o comită” din nou. După un an și jumătate de lucrări, sunt abia la 25% stadiu fizic pe Autostrada de Centură a Bucureștiului, între DN6 și A1.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult
Alte articole
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR