Situaţia CFR Călători este discutată în Guvern de reprezentanţii Ministerelor Finanţelor şi Transporturilor şi se încearcă găsirea unei soluţii.
Criză majoră la CFR Călători! Datoriile acumulate de companie ar putea duce la oprirea circulaţiei trenurilor
Pe de altă parte, sindicatele avertizează că subfinanțarea și lipsa decontării facilităților pentru pasageri amenință grav funcționarea transportului feroviar de călători.
„Am discutat această speță în ședința de Guvern. Este ridicată de către Transporturi. Am discutat cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, inclusiv la Finanțe. Această chestiune este în analiză, pentru că trebuie să vedem exact despre ce sume e vorba, cât de mari sunt, pe ce se bazează solicitările respective, înainte de a lua o decizie în acest sens.
Citeste si Veste proastă pentru CFR Călători și Metrorex. Guvernul Bolojan taie aproape două miliarde de lei de la Ministerul Transporturilor
Suma acordată a fost, repet, studiată la nivel la nivel tehnic, cu Ministerul Transporturilor. (…) Speța e ridicată, e în atenția noastră și o să încercăm să găsim, împreună cu Ministerul Transporturilor, soluțiile pentru ea„, a precizat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare.
Trenurile companiei CFR Călători, în pericol să nu mai circule începând cu data de 7 octombrie
Directorul general al Societății Electrificare CFR SA, Ștefan-Răzvan Rădulescu, avertizează că, începând cu data de 7 octombrie, va fi întreruptă alimentarea cu energie electrică prin retragerea dreptului de acces al trenurilor aparţinând SNTFC CFR Călători SA la infrastructura feroviară electrificată.
La rândul său, CFR Călători se apără spunând că are de recuperat de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) suma de 135 de milioane de lei, acesta fiind motivul pentru care societatea de transport înregistrează datorii scadente și întârzieri la plata furnizorilor.
„CFR Călători ar trebui să încaseze, conform prevederilor contractuale și legislației în vigoare, pentru serviciul prestat, sume considerabile de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), compuse din compensația pentru serviciului public de transport feroviar de călători și din facilitățile acordate de către statul român pentru călătoria cu trenul.
Citeste si Cel mai scump oraș din lume se află în Europa. Câți bani trebuie să scoți din buzunar dacă vrei să-ți cumperi, în acest oraș, o cafea, o apă, 1 kg de cartofi sau un bilet pentru transportul în comun
Atât timp cât compensația în anul 2025 este mult sub nivelul necesar și reprezintă doar 80% din valoarea compensației acordate în anul 2024, CFR Călători este practic văduvită de ARF de sumele care îi reveneau (…) La aceasta se adaugă facilitățile acordate de stat prin ARF, diverselor categorii sociale de călători (elevi, studenți, pensionari, veterani etc) pe care ARF nu le mai decontează sau întârzie plata lor„, arată CFR Călători.