- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CNSC admite contestația Strabag privind Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1. Contractul intră în etapa de reevaluare

01 Apr, 18:16 • Fundeanu Madalina
CNSC a admis contestația Strabag la contractul pentru Drumul de Legătură Timișoara - Autostrada A1. Contractul intră în reevaluare.
CNSC admite contestația Strabag privind Drumul de Legătură Timișoara - Autostrada A1. Contractul intră în etapa de reevaluare

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis luni, 1 aprilie, contestația ARL Cluj (Strabag) la contractul pentru Drumul de Legătură Timișoara-Autostrada A1, conform Economedia.

Decizia de admitere a fost în totalitate, nu parțială. Astfel, contractul intră în etapa de reevaluare. Urmează să se afle dacă Direcția Regională de Poduri Timișoara va modifica punctajul sau va descalifica Asocierea Drumuri Poduri Banat, desemnată câștigătoare pe 9 februarie 2024.

CNSC a admis contestația Strabag la contractul pentru Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1

Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (Strabag) a contestat la CNSC experiența similară declarată de către Asocierea Drumuri și Poduri Banat (Lider) -Obras (Spania)-OPR Asfalt pe care CNAIR a declarat-o câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-Autostrada A1.

În ceea ce privește licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat -Obras (Spania)-OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag).

În contestația trimisă la CNSC pe 19 februarie, ARL Cluj declara că, în perioada 2008-2019, spaniolii de la Obras au avut o cotă succesivă de 30%, 40% și 80% din proiectul Autostrăzii A 32 Linares-Albacete/Coridor Cordoba-Valencia în urma cesiunilor succesive.

În plus, ARL-Strabag invocă o decizie a Curții de Apel București (CAB) din 2022 pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deschis de Strabag-Geiger în 2023 pe Autostrada Transilvania care certifică argumentele privind neîndeplinirea criteriilor de calificare – experiență similară, potrivit documentelor consultate de sursa menționată. Drumuri și Poduri Banat a raportat 24 de angajați în 2022, iar OPR Asfalt, un alt constructor din Timișoara 13 angajați.

Citește și: Rompetrol investește în noi stații de încărcare a mașinilor electrice. Acestea vor fi amplasate în mai multe zone de pe A1

Drumul de Legătură Timișoara - Autostrada A1
Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1

Mai mult, Strabag reclamă și ITP-ul expirat al utilajelor ofertantului Maxagro din Asocierea câștigătoare.

Pe de altă parte, Constructorul Drumuri și Poduri Banat, liderul din Asocierea câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură între Timișoara și Autostrada A1 a depus luna trecută contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) solicitând respingerea contestației ARL Cluj (Strabag) ca tardivă și neîntemeiată, dar și reevaluarea propriei oferte (câștigătoare) prin luarea în calcul a punctajului pentru experiență similară ca urmare a lucrărilor pentru modernizarea DN 18 Moisei – Iacobeni, punctaj pe care CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu l-a oferit.

„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat”.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis CNAIR pe 9 februarie 2024.

Vezi și: Încă o amânare pentru desemnarea proiectantului pe Autostrada Brașov-Bacău A13. Lucrările avansează cu dificultate

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
De ce victoria lui José Antonio Kast la alegerile prezidențiale din Chile este pe placul Washingtonului
De ce victoria lui José Antonio Kast la alegerile prezidențiale din Chile este pe placul Washingtonului
SUA cer Ucrainei să renunţe la partea din regiunea Donbas, aflată încă sub controlul Kievului
SUA cer Ucrainei să renunţe la partea din regiunea Donbas, aflată încă sub controlul Kievului
CEDO, verdict final în favoarea lui Cristi Danileț
CEDO, verdict final în favoarea lui Cristi Danileț
Şefa politicii externe a Uniunii Europene, Kaja Kallas, a declarat că la Bruxelles începe o săptămână „decisivă” pentru Ucraina şi finanţarea ei împotriva Rusiei
Şefa politicii externe a Uniunii Europene, Kaja Kallas, a declarat că la Bruxelles începe o săptămână ...
Guvernul Bolojan va decide nivelul salariului minim pe 2026 în această săptămână
Guvernul Bolojan va decide nivelul salariului minim pe 2026 în această săptămână
Anunț de ultima oră pentru românii care petrec sărbătorile de iarnă în Bulgaria
Anunț de ultima oră pentru românii care petrec sărbătorile de iarnă în Bulgaria
Doliu național în Australia. Cel puțin 16 persoane au fost ucise în prima zi a sărbătorii evreiești Hanuka
Doliu național în Australia. Cel puțin 16 persoane au fost ucise în prima zi a sărbătorii evreiești ...
Nicușor Dan: Voi acționa pentru apărarea independenței justiției. Statul de drept nu este negociabil
Nicușor Dan: Voi acționa pentru apărarea independenței justiției. Statul de drept nu este negociabil
Guvernul Bolojan pregătește o ordonanță trenuleț pentru mai multă disciplină bugetară în 2026
Guvernul Bolojan pregătește o ordonanță trenuleț pentru mai multă disciplină bugetară în 2026
Ultima săptămână de școală din 2025. Când revin elevii la cursuri în ianuarie 2026
Ultima săptămână de școală din 2025. Când revin elevii la cursuri în ianuarie 2026
SGR în România: de la codașa Europei în Top 3. Rata de returnare a ajuns la aproape 62%
SGR în România: de la codașa Europei în Top 3. Rata de returnare a ajuns la aproape 62%
Vouchere energie 2025. Statul compensează facturile pentru 700.000 de români
Vouchere energie 2025. Statul compensează facturile pentru 700.000 de români
Rețetă de Crăciun: Ruladă cu branză și legume
Rețetă de Crăciun: Ruladă cu branză și legume
Crăciun în Bulgaria 2025. Cele mai accesibile trei hoteluri din cele mai căutate staţiuni de iarnă
Crăciun în Bulgaria 2025. Cele mai accesibile trei hoteluri din cele mai căutate staţiuni de iarnă
Horoscop 15 decembrie 2025. Ce devine prioritate pentru noi, odata cu intrarea planetei actiunii Marte in Capricorn?
Horoscop 15 decembrie 2025. Ce devine prioritate pentru noi, odata cu intrarea planetei actiunii Marte ...
Horoscop săptămâna 15-21 decembrie 2025. Ultima Lună nouă din 2025. Ce uși noi se deschid pentru zodii?
Horoscop săptămâna 15-21 decembrie 2025. Ultima Lună nouă din 2025. Ce uși noi se deschid pentru ...
Moţiunea de cenzură a Opoziţiei intră la dezbatere şi vot în Parlament. „Guvernul progresist Bolojan a eşuat lamentabil”
Moţiunea de cenzură a Opoziţiei intră la dezbatere şi vot în Parlament. „Guvernul progresist ...
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO