- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul pentru reevaluarea ofertelor privind Centura Bușteni-Azuga. Noul termen: 9 aprilie 2024

13 Feb, 16:24 • Fundeanu Madalina
Consiliul Județean Prahova a prelungit cu 60 de zile termenul pentru reevaluarea ofertelor la contractul de 600 milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga. Noul termen oficial este 9 aprilie 2024.
Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul pentru reevaluarea ofertelor privind Centura Bușteni-Azuga. Noul termen: 9 aprilie 2024

Consiliul Județean Prahova a prelungit cu 60 de zile termenul pentru reevaluarea ofertelor la contractul de 600 milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga pe DN 1. Noul termen oficial pentru redesemnarea câștigătorului este 9 aprilie 2024, relatează Economedia.

Centura Bușteni-Azuga: Consiliul Județean Prahova amână desemnarea câștigătorului contractului pentru 9 aprilie

CJ Prahova se află la a doua licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe Centura Bușteni-Azuga (10 km.) și la a doua desemnare a constructorului după ce contestația Ozaltin (Turcia) a fost admisă la CNSC, prin urmare contractul nu s-a semnat cu prahovenii de la Coni, constructor pe care ministrul Sorin Grindeanu l-a lăudat pentru progresul de pe Autostrada Moldovei A 7.

Noul termen pe care l-a comunicat CJ Prahova pentru reevaluarea ofertelor pentru Centura Bușteni-Azuga este 9 aprilie 2024, potrivit informării pe care a transmis-o marți, 13 februarie 2024, însă nu se exclude o prelungire a termenului.

Întrebat luni, despre situația proiectului Centura Bușteni-Azuga, care se desfășoară în cadrul parteneriatului CNAIR- CJ Prahova, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că instituția condusă de liberalul Iulian Dumitrescu (rămâne sub control judiciar) trebuie să-și facă treaba pentru că Ministerul Transporturilor asigură finanțarea din fonduri europene :

„Mă aștept, dincolo de situația care este la Consiliul Județean Prahova cu care CNAIR are protocol, lucrări delegate, eu mă aștept ca lucrurile să meargă înainte. E o contestație pe Centura Bușteni-Azuga, sper să se clarifice, CNSC-ul, să se intre și acolo la lucrări, iar pe Comarnic să nu fie sincope indiferent de situația …inedită în care ne aflăm. Noi avem finanțare, Consiliul Județean să-și facă treaba”, a spus Grindeanu.

Citește și: Sorin Grindeanu: Încep lucrările din România la drumul expres care leagă Europa de Nord de Europa de Sud

Centura Bușteni-Azuga
Centura Bușteni-Azuga

Asocierea condusă de constructorul prahovean CONI care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei a câștigat în decembrie 2023 licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe Centura Bușteni-Azuga, dar contractul de aproximativ 600 de milioane de lei nu poate fi semnat după decizia CNSC, potrivit documentelor. Ozaltin este constructorul care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova și lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni.

La a doua licitație lansată pentru Centura Bușteni-Azuga, CJ Prahova a primit oferte de la Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin (Turcia), iar după mai multe amânări a desemnat câștigătoare oferta Asocierii CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral – Pivden.

În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că i-a descalificat oferta și a derulat licitația cu evaluarea ofertei CONI netransparent. De asemenea, constructorul turc susține că oferta prahovenilor trebuie descalificată pentru că nu ar respecta condițiile de calificare/ experiență similară în proiectare, iar oferta financiară nu este corelată cu cea tehnică.

Centura Bușteni-Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Vezi și: CNAIR a lansat licitația studiului de fezabilitate necesar pentru modernizarea unui lot de pe DN 2 București-Urziceni