- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum vrea Primăria Sectorului 2 să reorganizeze Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Ștefan cel Mare. Sunt în plan 36 de kilometri de piste de biciclete

08 Feb, 15:15 • Cornel Ghimeșan
Primăria Sectorului 2 are în plan reconfigurarea Șoselei Mihai Bravu și a Șoselei Ștefan cel Mare printr-un proiect amplu de amenajare a pistelor pentru biciclete pe o distanță de 36 de kilometri.

Primăria Sectorului 2 are planuri de reconfigurare a Șoselei Mihai Bravu și a Șoselei Ștefan cel Mare prin implementarea unui proiect de amenajare a 36 de kilometri de piste pentru biciclete, având studiul de fezabilitate aprobat în ianuarie.Citește și: Guvernul va suporta ROBOR-ul la creditele pentru fermieri. Marcel Ciolacu: „Fermierii rămân cu marja ce nu poate depăși 1.95% pe an”

Concret, pe aceste două artere principale se propune amenajarea pistelor pentru biciclete între trotuar și carosabil, în zona orientată către centrul orașului. Aceste piste urmează să fie separate de restul drumului și de trotuare printr-un spațiu verde, iar trotuarele vor fi adaptate pentru a face loc pistelor. De asemenea, Primăria Sectorului 2 intenționează să planteze arbori în mijlocul bulevardului, creând o barieră verde care să delimiteze spațiul destinat tramvaiului, utilizat și de autobuze, iar traficul auto va fi restricționat la două-patru benzi pe sens, cu parcări pe laterale, acolo unde este posibil. Planurile publicate pe site-ul instituției indică plantarea a 750 de arbori suplimentari pe cele două artere.

Primarul Radu Mihaiu a declarat pentru HotNews.ro că primul tronson ar putea fi realizat în cursul acestui an, cu condiția obținerii aprobării unui protocol în cadrul Consiliului General, între Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 2, deoarece cele două bulevarde sunt sub jurisdicția Primăriei Capitalei.

  • „Studiul de fezabilitate pentru reconfigurarea celor două bulevarde este aproape gata, trebuie aprobat în Consiliul Local.
  • Fiindcă Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Ștefan cel Mare sunt în administrarea Primăriei Capitalei, trebuie aprobat un protocol în CGMB. Am cerut deja acest lucru.
  • Noi am putea să facem până în toamnă un prim tronson dacă birocrația va funcționa în parametri normali.
  • Pistele de biciclete vor fi făcute etapizat, în următorii 3 ani, nu pot fi făcute toate în același timp deoarece s-ar bloca traficul”, a explicat Mihaiu.

Și pe celelalte străzi unde vor fi făcute piste pentru biciclete, lucrările de amenajare a acestora implică reconfigurarea străzilor. Unde se poate, pistele vor fi făcute separat de carosabil, unde nu, mașinile și bicicletele vor împărți același spațiu.

Ce vrea Primăria Sectorului 2 să facă pe Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu

În principal, potrivit studiului de fezabilitate pentru amenajarea celor 36 de kilometri de piste pentru biciclete în Sectorul 2, primăria vrea să amenajaze piste de biciclete cu o lățime de minimum 2,4 metri, în doua sensuri, pe lungimea celor două artere, adică aproximativ 4 kilometri. Pistele ar urma să fie separate de spațiul pietonal și carosabil prin spații verzi plantate.

În plus, primăria vrea și să reconfigureze cele două bulevarde. Lățimea spatiului tramvaiului în situatia existentă este de 7 metri, lățimea spatiului tramvaiului si autobuzelor propusă este de 10 metri, din care 1 metru stânga și dreapta vor fi rezervate spatiilor verzi plantate cu arbori. Mai clar, vrea să separe banda destinată transportului public de restul traficului printr-o perdea de arbori și spațiu verde.

De asemenea, pe margine, acolo unde este posibil, ar urma să fie făcute locuri noi de parcare, astfel încât de la 625, în prezent, să se ajungă la 944.

Potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local Sector 2 în luna ianuarie, valoarea proiectului este de 53 de milioane de lei, iar pistele ar urma să fie amenajate pe următoarele artere:

  • Traseu 1 – Piața Rosetti – Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piața Iancului- 4,52 km (dublu sens)
  • Traseu 2 – Piața Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Str. Ion Luca Caragiale – Str. Jean Louis Calderon – Str. Dumbrava Roșie – Piața Spaniei – Str. Margareta Sterian – Str. Leonida – Str. Domnița Ruxandra – Str. Ghiocei – Parcul Circului- 6,30 km (dublu sens)
  • Traseu 3 – V1 – Lacul Tei : 4,14 km (dublu sens); V2 – Ghica Tei: 4,75 km (dublu sens)
  • Traseu 4 – Parcul Circului – Str. Intrarea Vagonului – Str. Sf. Niceta – Str. Pargarilor – Str. Grigore Ionescu – Str. Masina de Paine – Str. Otesani – Str. Dorin Pavel – 3.36 km (dublu sens)
  • Traseu 5 – Piata Obor – Aleea Campul Mosilor – Parc Pasarari – Sos. Electronicii – Str. Baicului – Sos. Pantelimon – Str. Sublocotenent Gheorghe Stanescu – Sos. Iancului – Str. Maior Laurentiu Claudian – Str. Vatra Luminoasa – Str. Dumitru Theodor Neculuta – Parcul National – 7,88 km (dublu sens)
  • Traseu 6 – Sos Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Matasari – Str. Agricultori – Piata Muncii – 5,72 km (dublu sens)
  • Traseu 7 – Metrou Ștefan cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foisorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ștefan – Piata Sfantul Stefan – Str. Stefan Mihaileanu – Foisorul de Foc – 10.86 km (dublu sens) cu varianta pe str. Maria Rosetti
  • Traseu 8 – Metrou Stefan cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera – 6,0 km (dublu sens)
  • Traseu 9 – Calea Mosilor – Sos. Colentina – Sos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Capitan Juverdeanu – Parc Ion Creanga – Str. Nicolae Banu – 17,18 km (dublu sens)
  • Traseu 10 – Bulevardul Basarabia – Șos. Vergului – 7,28 km (dublu sens)
  • Traseu 11 – Bulevardul Chisinau – 1,79 km (dublu sens)
  • Traseu 12 – Șos. Pantelimon – 7,80 km (dublu sens)
  • Traseu 13 – Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu – 8,40 km (dublu sens)

Pentru fiecare traseu trebuie făcut însă proiect și aleasă o soluție. Studiul de fezabilitate propune mai multe soluții, dar acestea nu sunt bătute în cuie, adică să aibă proiect tehnic și avizele de la instituțiile abilitate.

Citește și: Se va decide aderarea României la Schengen chiar de la București? Marcel Ciolacu, față în față cu Karl Nehammer

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult