- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

După 9 ani de amânări și probleme birocratice, secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie

05 Jan, 17:22 • Gabriela Andreescu
Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a autostrăzii Transilvania, sau, cum a fost numită de Asociația Pro Infrastructură, „cei 26,35 kilometri blestemaţi”, a fost lansată din nou în licitație publică. Proiectul a început în teren în urmă cu 18 ani şi a trecut printr-o acordare directă, cu compania Bechtel, două rezilieri de contract şi patru licitaţii.
După 9 ani de amânări și probleme birocratice, secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie

Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 26,35 kilometri, a fost relansată în licitaţie, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor, a anunţat, joi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, citat de Agerpres.

Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania, un proiect de infrastructură care a întâmpinat o serie de probleme de la lansarea sa, a fost lansat din nou în licitație

„Contractul finanţat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuţie a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA)”,a scris Pistol, pe pagina sa de Facebook.

Constructorul care va câştiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care: 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Citește și: Românii văd mersul economiei în mod pesimist. 82% cred că inflația va fi mai mare în 2023 față de anul trecut, iar 84% consideră că ratele dobânzilor vor fi mai mari anul acesta

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reuşit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reuşit să se mobilizeze, iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016

Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a autostrăzii Transilvania a fost lansată din nou în licitație publică
Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a autostrăzii Transilvania a fost lansată din nou în licitație publică

Tot joi, 5 ianuarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) anunţul de participare la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiş.

„Miercuri, 04.01.2023, CNAIR a transmis spre publicare în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) anunţul de participare aferent contractului de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia, respectiv pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş (km 4+200 – km 30+550), în lungime de 26,35 km”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

CNAIR precizează că licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie va fi vizibilă în SICAP ulterior publicării anunţului de participare în JOUE.

Nenumăratele probleme cu care s-a confruntat proiectul acestei secțiuni de autostradă i-a determinat pe reprezentanții Asociației Pro Infrastructură să îl numească „cei 26,35 kilometri blestemaţi”

”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”,scriau anul trecut în august , pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Citește și: România contraatacă în scandalul Schengen: ANRM îi cere OMV Petrom studiul de comecialitate pentru zăcămintele din Marea Neagră, altfel compania va rămâne fără licență de exploatare!

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult