- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Gara de Nord va arăta ca în filmele SF! Anunțul uriaș făcut de CFR SA

09 Apr, 20:57 • Cornel Ghimeșan
Proiectul de modernizare descrie o transformare a gării într-un loc ce pare desprins dintr-un film SF, cu accent pe inovație și confort. CFR SA a făcut marele anunț.
Gara de Nord va arăta ca în filmele SF! Anunțul uriaș făcut de CFR SA

CFR SA dorește să aducă un plus de confort și modernitate în Gara de Nord, conform documentelor făcute publice recent. Printre planurile lor se numără implementarea de perdele cu aer încălzit electric, introducerea porților similare celor de la metrou pentru accesul pe peroane, instalarea de ventilatoare în toalete, răcitoare în sălile de așteptare pentru a face față verii și alte îmbunătățiri.

Citește și: CFR: Circulația trenurilor către și dinspre aeroport va fi suspendată în perioada următoare

Proiectul de modernizare descrie o transformare a gării într-un loc ce pare desprins dintr-un film SF, cu accent pe inovație și confort. Pe lângă porțile de tip metrou, se propune și o reconfigurare notabilă a sistemului de încălzire, renunțându-se la agentul termic furnizat de RADET și optându-se pentru centrale pe gaz amplasate la etajele superioare ale clădirii.

„Vor exista și instalații de încălzire tip inverter, iar la ușile exterioare cu trafic de călători, perdele cu aer cu încălzire electrică. Perdelele cu aer vor fi echipate cu sistem de reglaj electronic SIR e integrat în aparat, cu sesizor de temperatură interior/exterior și contact pornire/oprire la deschiderea/închiderea uşii şi temporizator la oprire (run-on-timer) reglabil”notează Club Feroviar.

Ce planuri are CFR SA

Cu toate acestea, este important să subliniem că modificările menționate anterior nu sunt reflectate în documentația inițială a licitației, care se concentrează pe lucrările și proiectarea propriu-zise. Este posibil ca CFR SA să fi decis ulterior să aducă aceste îmbunătățiri în cadrul proiectului de modernizare, însă este necesar să consultăm comunicările oficiale ulterioare pentru a obține clarificări în acest sens.

„Amplasarea şi numărul spaţiilor de ticheterie, în varianta propusă fiind reduse şi înlocuite cu aparate ce folosesc tehnologii digitale, iar accesul la peroane este restricţionat cu porţi mecanice şi cititoare specifice; totuşi, s-au păstrat un număr de ghişee pentru bilete ce vor taxa în plus, munca funcţionarilor fiind astfel acoperită prin biletele emise”, se arată în aceeaşi documentaţie.

De asemenea, în grupurile sanitare se va instala ventilare cu tubulatură pentru evacuarea aerului, echipate, după caz, cu detector de mișcare pentru pornire și temporizator ajustabil pentru oprire.

În zona de așteptare a călătorilor, în sezonul cald, vor fi instalate răcitoare adiabatice, care vor introduce aer proaspăt răcit și filtrat, împreună cu ventilatoare de acoperiș pentru o circulație optimă a aerului.

„Acelaşi anunţ prevede că se vor realiza două instalații fotovoltaice pe învelitoarea galeriilor, una de 122,4 kWp (pe zona dintre intrarea din Piața Gării și capătul liniilor CF), respectiv una de 100,8 kWp (pe zona dintre intrarea din Bd. Dinicu Golescu și intrarea dinspre strada Griviței).  O instalație de 100 kWp poate produce lunar 10.000 kWh, cantitate necesară consumului la 50 de familii”, mai scrie Club Feroviar.

Citește și: Veste bună pentru iubitorii de călătorii! CFR relansează din 14 iunie trenul direct București-Istanbul. Cât costă biletul

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult