- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

HEINEKEN România se clatină. Compania a înregistrat cel mai scăzut nivel al profitului net din ultimii patru ani

07 Jun, 11:52 • Lupu Alexandra
HEINEKEN România a înregistrat un profit cu 55% mai mic în 2022. Al doilea cel mai mare jucă­tor de pe piaţa berii a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 4 ani, în ceea ce privește profitul net.
HEINEKEN România se clatină. Compania a înregistrat cel mai scăzut nivel al profitului net din ultimii patru ani

HEINEKEN România se clatină. Compania a raportat în 2022 un profit net în valoare de 53 milioane de lei, ceea ce înseamnă o scădere de 55% față de 2021, așa cum arată primele informații relatate de zf.ro.

HEINEKEN România, profit în scădere

HEINEKEN România a raportat cel mai scăzut nivel al profitului net din ultimii 4 ani în 2022. Concret, al doilea cel mai mare jucător de pe piața berii a înregistrat un profit net de 53 milioane de lei, în scădere cu 55% față de 2021.

Mai mult decât atât, HEINEKEN România a raportat o cifră de afaceri de peste 1.5 mld. lei (aproximativ 304 mil. euro). Acest lucru reprezintă o creștere de 10% față de 2021, coform datelor de la Ministerul de Finanțe.

Compania are peste 1.100 de angajați. Mai mult decât atât, societatea deține o serie de branduri cunoscute, precum Heine­ken, Ciuc Premium, Silva, Strongbow. Compania are trei fabrici la Craiova, Miercurea Ciuc şi Ungheni (judeţul Mureş). În decursul anului trecut, societatea a decis să renunțe la fabrica din Constanța.

Citește și despre: Rezultate record pentru rafinării și benzinării în 2022. La polul opus, o companie a înregistrat cel mai redus profit din ultimii 6 ani din România

Federico Agressi, Supply Chain Director HEINEKEN România a declarat într-un interviu acordat pentru revistaproagresiv.ro că anul 2022 a fost unul complex și provocator pentru companie, pe toate planurile. Reprezentantul a precizat că prețurile crescute de distribuție și producție și-au pus amprenta asupra activității companiei, dar cu toate acestea, societatea a continuat să pună consumatorii și clienții pe primul loc.

HEINEKEN
HEINEKEN

„2022 a fost un an complex și cu multe provocări pe toate planurile, cu atât mai mult în domeniul logisticii, unde fluctuațiile din lanțurile de aprovizionare au creat provocări în ceea ce privește disponibilitatea, iar costul ridicat al materiilor prime, ambalajelor și, desigur, al energiei a devenit un punct nevralgic.

Creșterea generalizată a costurilor de producție și distribuție și-a pus amprenta asupra întregii noastre activități, însă, chiar și în acest context deloc ușor, ne-am urmat strategia de a pune consumatorii și clienții pe primul plan în tot ceea ce întreprindem. Experiența ultimilor trei ani ne-a arătat că, indiferent de situație, cea mai bună abordare este flexibilitatea pentru a ne adapta oricărei provocări”, spune Federico Agressi.

„Creșterea costurilor de producție (materii prime, energie) va avea un impact asupra activității noastre și în 2023, dar este o provocare pe care am anticipat-o deja de anul trecut.

După cum am menționat, continuăm să rămânem flexibili, să investim în oamenii noștri, să maximizăm oportunitățile de conectare cu consumatorii, în timp ce ne consolidăm parteneriatele puternice pe care le avem cu clienții”, adaugă el.

Vezi și: RCS&RDS cucerește România. Compania a ajuns la un profit record de 1,33 miliarde de lei