- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Locuitorii luxosului Greenfield s-au trezit fără drumuri de acces. Nicușor Dan: „Sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri, cu concursul unei autorităţi locale incompetente”.

09 Jan, 22:04 • Cornel Ghimeșan
Scandalul drumului de acces în complexul Greenfield care a fost blocat continuă. Primarul General al Capitalei aruncă vina spre dezvoltatorul complexului, în timp ce acesta acuză pasivitatea primarului. Astăzi, Nicușor Dan, afirma faptul că locuitorii cartierului sunt victimele unui cumul de factori.
Locuitorii luxosului Greenfield s-au trezit fără drumuri de acces. Nicușor Dan: „Sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri, cu concursul unei autorităţi locale incompetente”.

Cei aproape 6.500 de locuitori din cartierul Greenfield din Pădurea Băneasa (București) au din nou probleme cu accesul auto spre București după ce Romsilva a pus în executare o decizie judecătorească și a închis accesul pe un drum forestier. Dezvoltatorul imobiliar care gestionează cartierul Greenfield din Băneasa îl acuză pe primarul general Nicușor Dan de pasivitate, sugerând că acesta a tergiversat punerea în aplicare a unor decizii care ar permite accesul auto în cartier.

Impact, dezvoltatorul imobilar al rezidențalului, arată într-un comunicat de presă că, împreună cu primăria București, Romsilva, Ministerul Mediului și primăria Sector 3 a pus la punct un mecanism legal de schimb de terenuri în urma căruia ar fi fost permis accesul auto pe drumul către cartier, prin strada Vadul Moldovei.

Scandalul drumului blocat din Greenfield continuă
Scandalul drumului blocat din Greenfield continuă

„În cazul concret al porțiunii de drum din strada Vadul Moldovei prin care se blochează strict accesul spre cartierul Greenfield, adminstrația orașului a dat dovadă de nepăsare și lipsă de respect pentru miile de oameni din cartierul Greenfield. Tergiversarea punerii în aplicare a unei hotărâri judecătorești definitive aduce prejudicii grave și disconfort pentru familiile care locuiesc aici. Un cartier imens cu locuitori stresați zilnic de ambuteiaje create artificial nu poate deveni o comunitate sustenabilă. Am susținut permanent soluții viabile, multe finanțate chiar de noi dar, în acest caz, pasivitatea, birocrația și blocajul instituit afectează calitatea vieții celor care au avut încredere în noi”, a declarat Constantin Sebeșanu, CEO Impact, potrivit comunicatului citat.

Cine este vinovat în scandalul Greenfield?

Pe de altă parte, primarul Capitalei, Nicuşor Dan, afirmă că locuitorii complexului Greenfield sunt victimele colaterale ale unui cimul de factori. Acesta susține că vina este a dezvoltatorului, care a preferat să construiască case, înainte de a se asigura ca poate avea și drumuri de acces și că acest lucru s-a întâmplat subt concursul fostelor autorități locale, care după părerea edilului s-au dovedit a fi „incompetente”.

Citește și: Veștile proaste se țin lanț! Prețul medicamentelor va fi majorat. Alexandru Rafila: Va fi o creștere etapizată

Referitor la drumul de acces al locuitorilor din acea zonă care a fost blocat, edilul general a precizat că este de acord „cu soluţia provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieşiri definitive în şoseaua de centură”.

Scandalul drumului blocat din Greenfield continuă
Scandalul drumului blocat din Greenfield continuă

„1. Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă şi drumuri, cu concursul unei autorităţi locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe acelaşi calapod, ale căror consecinţe le simt bucureştenii blocaţi în trafic.

2. Nu sunt de acord şi nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte şi alta a drumului de către proprietari care vor să construiască). Nu există nicio documentaţie de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluţia provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieşiri definitive în şoseaua de centură.

3. În plus, am toată susţinerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieşire în şoseaua de centură. Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieşiri din cartier în şoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obţină avizele de la alte instituţii şi să revină la PMB pentru avizul arhitectului-şef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentaţia completă în decembrie 2022”, a scris Nicuşor Dan, luni pe Facebook.

Edilul a oferit şi o serie de explicaţii suplimentare.

„1. Investitorul a obţinut un PUZ în anul 2008 care prevedea două intrări din şoseaua de centură. PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acţiune care să condiţioneze emiterea autorizaţiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului. 2. Investitorul a obţinut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces”, a mai explicat Nicuşor Dan.

Reprezentanţii dezvoltarorului Impact Developer & Contractor SA afirmă, după blocarea drumului de acces al locuitorilor din Greenfield, că au donat, în 2018, trei loturi de teren pentru ca porţiunea de 300 de metri de drum să treacă în administrarea Municipiului Bucureşti, dar „autorităţile implicate în acest proces, fără o justificare legală, au încetat să efectueze formalităţile necesare pentru a permite accesul publicului la această porţiune din strada Vadul Moldovei”.

„Municipiul Bucureşti nu şi-a îndeplinit până în prezent obligaţia executării sarcinii astfel cum a fost asumată în contractul de donaţie”, susţin aceştia, considerând că „situaţia actuală este rezultatul pasivităţii primarului general”.

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a criticat decizia Poliţiei şi a Romsilva de a închide drumul forestier prin pădurea Băneasa locuitorilor din cartierul Greenfield, considerând că măsura blocării acestui drum este una greşită şi solicitând reprezentanţilor Romsilva să-l deblocheze. Acest drum s-a mai aflat în centrul unul scandal în urmă cu cinci ani.

Romsilva a precizat că măsura închiderii drumului este strict legală, că a avizat pozitiv încă din 2019 scoaterea din fondul forestier a celor trei porţiuni a drumului respectiv şi a manifestat toată deschiderea pentru demersul de preluare a acestuia de către autoritatea publică locală, pentru a fi deschis circulaţiei publice.

„Aprobările pentru scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier, mai mici de un hectar, se dau la solicitarea autorităţii publice locale, în acest caz Primăria Sectorului 1, cu aprobarea Gărzii Forestiere”, a menţionat Romsilva.

Alte articole: Problemă ireală în Iași! Tramvaiele de peste 30 de milioane de euro au defecte majore: vatmanii pierd total controlul, frânează și dau cu spatele singure

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult