- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mai multe trenuri vor merge spre Aeroportul Otopeni. CFR Infrastructură a scos la licitație contractul de 6.5 milioane lei, pentru dublarea parțială a liniei Pajura-Mogoșoaia

12 Jul, 21:25 • Lupu Alexandra
CFR Infrastructură a scos la licitație contractul pentru dublarea parțială a liniei Pajura-Mogoșoaia, de 6.5 milioane de lei. Lucrările vor permite trenurilor să ajungă mai repede la Aeroportul Otopeni.
Mai multe trenuri vor merge spre Aeroportul Otopeni. CFR Infrastructură a scos la licitație contractul de 6.5 milioane lei, pentru dublarea parțială a liniei Pajura-Mogoșoaia

CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de 6.5 milioane de lei, care are în vedere lucrări de semnalizare și dublare parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia, informează economedia.ro. Proiectul le va permite trenurilor de pe relația Gara de Nord – Aeroportul Otopeni să circule mai des, din 30 în 30 de minute.

CFR Infrastructură, contract de 6.5 milioane de lei

CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de 6.5 milioane de lei, pentru lucrări de semnalizare și dublare parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia, proiect care va permite trenurilor de pe relația Gara de Nord – Aeroportul Otopeni să reducă intervalul de 40 de minute de la plecare.

Citește și despre: De ce circulă atât de rar trenurile de la metroul din București. Răspuns oficial de la Metrorex

Concret, trenurile ar circula mai des, din 30 în 30 de minute. Pe linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni circulă 72 de trenuri, iar durata drumului este de aproximativ 25 de minute. De la Gara de Nord din București și până la stația Otopeni sunt 21 de kilometri. Ultimii 3 kilometri sunt construiți în cadrul contractului cu Arcada. CFR Infrastructură a anunțat că lucrările vor dura 7 luni.

CFR Infrastructură
CFR Infrastructură

„Obiectivul principal al lucrărilor de semnalizare și dublare parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia este sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur), prin introducerea unei noi diagonale CF (2 aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și lucrări de instalații de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia).

Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia”, transmite CFR Infrastructură.

Vezi și: CFR achiziționează 30 de noi trenuri cu bani de la BERD. Investiția ajunge la 100 de milioane de euro