- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ministerul Transporturilor introduce modelul suedez de circulație pe șoselele din România, în sistem „2+1″

18 Aug, 20:58 • Stefan Simion
Vești bune pentru șoferii din România. Guvernul României pregătește introducerea sistemului suedez de circulație, „2+1". Iată ce reprezintă acesta, de fapt. 
Ministerul Transporturilor introduce modelul suedez de circulație pe șoselele din România, în sistem „2+1

Ministerul Transporturilor, condus de către Sorin Grindeanu, a publicat în această săptămână un proiect de ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1″ pe drumurile naționale care se află în administrarea CNAIR.

,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice ‘Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A’” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.

Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție „2+1″ (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație „2+1″, mai precizează sursa citată.

,,Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai precizează MT.

Ce presupune circulația „2+1″

Sistemul „2+1″ presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între autoturisme.

Sistemul „2+1″ a fost implementat în țara noastră sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de CNAIR, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200, spun reprezentanţii Ministerului. Astfel, s-a ajuns la concluzia că metoda 2+1 a scăzut numărul de accidente, respectiv numărul de ambuteiaje.

Mai multe informații despre acest proiect pot fi consultate AICI, pe site-ul Minsiterului Transportului.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult