- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Noi directive europene pentru ITP. Şoferii care nu au maşini noi trebuie să ştie la ce să se aştepte

22 May, 20:08 • Cornel Ghimeșan
Au fost introduse noi reguli europene pentru stațiile autorizate care pot face ITP la mașini. Cei vizaţi sunt şoferii care nu au maşini noi, dar normele îi afectează şi pe proprietarii de sevice auto.
Noi directive europene pentru ITP. Şoferii care nu au maşini noi trebuie să ştie la ce să se aştepte

Au intrat în vigoare noi reguli europene pentru stațiile autorizate care pot face inspecția tehnică periodică la mașini. Staţiile ITP  trebuie să dețină aparatură performantă prin care pot detecta noxele sau erorile mașinilor.

Reguline fac parte din Directiva UE 2014/45 care a intrat în vigoare în luna mai 2018 şi încă din acel moment staţiile ar fi trebuit să se doteze pentru a se alinia cerinţelor.Pentru noile norme se putea da operatorilor o derogare de maximum 5 ani, exact atât cât a și dat Registrul Auto Român. Acum, această derogare a expirat.

Citeşte şi  Câţi bani cheltuiesc românii din Spania. Cea mai mare parte a venitului este cheltuită la cumpărături. …

„Începând de luni 22.05.2023, vor fi puse în aplicare noi prevederi legislative, impuse la nivel european, care obligă stațiile ITP să fie dotate suplimentar cu anumite echipamente și dispozitive specifice activităților de inspecție tehnică. Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.

Citeşte şi  Ryanair revine în forţă şi a anunțat un profit net de 1,43 miliarde de euro. Ce se întâmplă cu …

Noile reguli nu sunt agreate de proprietarii de service auto, ele presupunând investiţii serioase.

„Făceam verificări tehnice după un flux cu care lucrăm de peste 20 de ani. Ulterior, conform normelor, ne cer să scanăm mașinile, să punem testere pe ele să scanăm erorile. Trebuie o aparatură foarte scumpă şi foarte modernă pentru aşa ceva. Aparatul ăla care poate stabili consumul costă în jur de 10.000 de euro. Nu am avut posibilitatea să îl cumpăr, că nu am avut bani. Chiar dacă am avut 5 ani la dispoziţie, să nu uităm că au fost doi ani de pandemie, în care nu prea am lucrat. De luni vor fi stații care nu mai pot să lucreze.

Eu nu o să mai fac inspecţii ITP, rămând doar cu service-ul. Toată forfota asta este ca să scape de maşinile second-hand. Sunt maşini la mâna a doua vechi de 10 ani care nu vor trece testele. Nu toţi oamenii au bani să cumpere maşini noi. Cei din Uniunea Europeană dau directive în funcție de interesele lor, nu de buzunarele noastre”, a declarat un patron de service auto.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult