- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

O femeie din Suceava a comandat telefon și a primit o bucată de lemn. Cum și-a luat această femeie țeapă?

01 Dec, 22:51 • Oprea Alina
O femeie din Suceava s-a lăsat păcălită cu achiziția unui telefon de pe OLX, aceasta primind o bucată de lemn în loc de produsul comandat. Femeia a anunțat Poliția, însă nu a mai putut contacta bărbatul la care a comandat telefonul, întrucât acesta a șters contul!
O femeie din Suceava a comandat telefon și a primit o bucată de lemn. Cum și-a luat această femeie țeapă?

Chiar și în Ziua Națională a României, românii sunt rugați să fie atenți la ceea ce cumpără în mediul online. din surse care nu sunt sigure, adică site-uri oficiale, care au recenzii multiple.

O suceveancă şi-a achiziţionat online un telefon mobil contra sumei de 900 lei. A primit în schimb o bucată de lemn frumos ambalată.

Ai putea fi interesat și de: Cum verifici originalitatea telefonului iPhone 15. Detaliul introdus de Apple pe cutia telefonului, ca să nu iei țeapă

O suceveancă a comandat un telefon și a primit lemne

Odată ce a primit coletul și a realizat că în coletul său nu se află telefonul comandat, femeia de 48 de ani a anunțat Poliția. Aceasta a cumpărat de la o persoană pe numele „Robert” de pe OLX, iar aceasta a primit o bucată de lemn de mărimea acelui telefon, învelită în huse.

Țeapă cu un telefon
Țeapă cu un telefon

Aceasta făcuse comanda în data de 23 noiembrie și a plătit 900 de lei pentru Iphone-ul 12 promovat de ”Robert” pe site-ul menționat.

„Pe 29 noiembrie, femeia, din satul Brașca, comuna Ilișești, a primit un telefon de la un angajat de la ghișeul unității poștale din Ilișești, care a anunțat-o că are un colet pe numele ei. Victima a mers la oficiul poștal, a achitat suma de 900 de lei și s-a dus acasă. Abia la domiciliu, a deschis coletul și găsit bucata de lemn pusă în huse pentru a imita la atingere un telefon.”, comunică Monitorul Suceava, conform Antena 3.

Femeia a dorit să discute cu bărbatul de unde a achiziționat presupusul telefon, însă acesta și-a șters contul.

„Aproape zilnic, polițiștii sunt sesizați cu privire la înșelăciuni în mediul online cu prilejul achiziționării unor bunuri. Bunurile comandate nu mai ajung, sau unele sunt de calitate îndoielnică și nu reprezintă produsul comandat. De cele mai multe ori aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor, care nu respectă reguli minime de prevenire și siguranță.

Astfel, dacă efectuați cumpărături online, este recomandat să nu trimiteți banii în avans. Folosiți un serviciu cu plata ramburs (achitarea costurilor de către destinatar la momentul livrării bunului).

Înainte de a face achiziții online, verificați cu atenție sursa de comercializare. Cumpărați bunuri din surse sigure, folosind site-uri de comerț online pe care le cunoașteți sau pe care le-ați mai folosit și verificați recenziile comerciantului, înainte de a achiziționa produsul.

De asemenea, păstrați întotdeauna documentele referitoare la plățile pe care le-ați efectuat online.

Totodată, cumpărătorii pot primi pe email mesaje care par a fi trimise de societăți sau persoane de încredere, însă, în fapt, adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime.”, se arată în comunicatul Inspectoratului de Poliție Județean Suceava, conform sursei citate.

Ai putea fi interesat și de: Ce țeapă își iau românii pe internet. Mare atenție, cum să vă feriți dacă primiți un astfel de sms. Recomandările specialiștilor DNSC