- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

O gafă de proporții i-a costat pe spanioli 260 milioane de euro! Oficialii și-au dat demisia, după ce trenurile comandate de aceștia nu încap în tunelurile prin care ar fi trebuit să treacă

21 Feb, 21:13 • Lupu Alexandra
Spaniolii au făcut o gafă de toate zilele! Oficialii s-au ocupat de comanda trenurilor în valoare de 260 milioane de euro, dar cu toate acestea, locomotivele nu încap în tunelurile din țară. Greșeala a fost plătită cu demisia!
O gafă de proporții i-a costat pe spanioli 260 milioane de euro! Oficialii și-au dat demisia, după ce trenurile comandate de aceștia nu încap în tunelurile prin care ar fi trebuit să treacă

Gafă de proporții făcută de oficialii spanioli din Transport. Au investit 260 milioane de euro în trenuri, dar cu toate acestea, locomotivele nu încap în tunelurile din țară, citează digi24.ro. Reprezentanții au plătit greșeala cu demisia.

Oficialii spanioli, gafă de toate zilele

Doi oficiali din Spania și-au dat demisia din cauza unei comenzi efectuate în mod greșit, pentru noile trenuri din țară. Valoarea locomotivelor pentru navetiști a fost estimată la 260 milioane de euro, dar cu toate acestea, folosirea lor este imposibilă. Situația dezastruoasă a fost prezentată încă de la începutul acestei luni.

Oficialii care și-au dat demisia după această greșeală de proporții sunt chiar Isaías Táboas, Șeful operatorului feroviar Renfe și secretarul de stat pentru transport, Isabel Pardo de Vera. Cu toate acestea, Guvernul spaniol a afirmat public că eroarea a fost identificată în timp util, astfel, comanda a putut fi anulată.

Vezi și: Carpatica Feroviar va fi noul CFR Marfă. Guvernul a schimbat legea pentru a înfiinţa noua companie de stat

Pierderile financiare au fost prevenite cu succes de reprezentanții Guvernului. Chiar și așa, situația nu este în continuare una fericită pentru oficialii spanioli, având în vedere că regiunea Cantabria le solicită despăgubiri.

spanioli
spanioli

Producătorul CAF este cel care și-a dat seama că dimensiunile trenurilor nu erau bune, motiv pentru care, a oprit la timp producția. Comanda a fost plasată în anul 2020 de către Renfe. Având în vedere situația actuală, locomotivele bune vor fi livrate în 2026, mai exact, la doi ani distanță față de termenul estimat.

Operatorul de infrastructură Adif și Renfe au deschis o anchetă comună pentru a identifica felul în care s-a produs eroarea. Ministerul Transporturilor a luat atitudine în fața acestei gafe, motiv pentru care, un manager de la Renfe și șeful tehnologic de la Adif au fost concediați, în urma defecțiunii de proiectare.  Cu toate acestea, Ministrul și-a exprimat recunoștința față de oficialii care și-au dat demisia, pentru toată munca pe care au depus-o anterior în funcțiile respective, Pentru societate, acest lucru înseamnă „o nouă etapă” pentru sectorul feroviar.

Te-ar putea interesa și subiectul: CFR va realiza conexiunea feroviară cu Aeroportul Timișoara. Au fost alocați 424 milioane de lei prin PNRR