- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

O nouă încercare pentru pasajul de la Buftea. Contractul revine la CNSC după o altă contestație ARL Cluj (Strabag)

19 Apr, 22:23 • Fundeanu Madalina
Impas în construirea pasajului de la Buftea. Contractul de 108 milioane lei revine la CNSC după o nouă contestație.
O nouă încercare pentru pasajul de la Buftea. Contractul revine la CNSC după o altă contestație ARL Cluj (Strabag)

Contractul de 108 milioane lei pentru construirea pasajului rutier de la Buftea peste Magistrala CFR București-Brașov revine la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) după o nouă contestație a ARL Cluj, constructor din Grupul Strabag, potrivit Economedia.

Impas în construirea pasajului de la Buftea

După o primă rundă de contestații admise la CNSC și la Curtea de Apel București (CAB), ARL Cluj a depus pe 16 aprilie o nouă contestație. Constructorul este nemulțumit că oferta i-a fost declarată inacceptabilă, iar Autoritatea Contractantă, CJ Ilfov a solicitat clarificări cu termen de depunere a documentelor de doar 2 zile.

Pe 28 mai anul trecut, Consiliul Județean Ilfov a scos la licitație un contract de 108 milioane lei (finanțat din fonduri europene – Programul Operațional Regional) și a primit trei oferte de la constructori : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, PORR și TRACON.

Contractul finanțat cu bani proveniți din fonduri europene are o durată de 22 de luni, primele 5 pentru proiectare și 17 luni alocate pentru execuție, iar lungimea totală a pasajului care va elimina blocajele de pe Drumul Județean 101 va fi de 363 de metri, cu 11 deschideri, 6 către DN 1 A (București – Buftea – Ploiești), o deschidere centrală (arc) respectiv 4 deschideri către DN 1 București – Otopeni – Ploiești.

Conform anunțului din SEAP, pasajul rutier subteran sau superateran este necesar pentru că bariera CFR de la Buftea se pune des și se formează cozi mari. Pentru zona Buftea – DN 1 A și CNAIR derulează două proiecte relevante pentru noua infrastructură: Centura Buftea și lărgirea tronsonului Centura București-Mogoșoaia.

Citește și: CNAIR a primit 7 oferte pentru noul pod peste Siret. Actualul pod va fi demolat, după 91 de ani

pasaj rutier Buftea
pasaj rutier Buftea, foto: Economedia

Contractul de 108 milioane lei are o valoare asemănătoare cu podul construit la Drajna, peste Magistrala CFR București – Constanța, și este lansat în licitație cu Clauză Suspensivă, contractul urmând să fie semnat doar în condițiile aprobării finanțării.

„Prezenta procedură își propune atribuirea unui contract de achizitie publică de lucrări (proiectare și execuție):

  • „Construire pasaj subteran / suprateran pe DJ 101, la intersecţia cu calea ferată, localitatea Buftea”.
  • Proiectarea lucrărilor.
  • Întocmire Proiect Tehnic și detalii de execuție, și a detaliilor de execuție, documentații tehnice necesare în vederea obținerii acordurilor, avizelor și autorizațiilor, PAC, POE și asigurarea asistenței tehnice pe parcursul execuției lucrărilor, verificarea tehnica a proiectarii.
  • Execuția lucrărilor.
  • Proiectul de investiții constă în execuţia lucrări pentru obiectivul de investiții: Construire pasaj subteran / suprateran pe DJ 101, la intersecţia cu calea ferată, localitatea Buftea.

Prin prezenta investitie se vor realiza urmatoarele componente:

-Rampe de acces 220 m;

-Viaduct acces strada Viilor 127,4 m;

-Viaduct acces strada Tamaşi 146,3 m;

-Arc 90 m;

-Sensuri giratorii 3 buc”.

Vezi și: Finanțare pentru instalarea panourilor fotovoltaice în ferme, din 25 aprilie. Ultimele informații