- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CNAIR a primit 7 oferte pentru noul pod peste Siret. Actualul pod va fi demolat, după 91 de ani

19 Apr, 21:50 • Fundeanu Madalina
Un nou pas în construirea noului pod de peste Siret. CNAIR a primit șapte oferte de la constructori.
CNAIR a primit 7 oferte pentru noul pod peste Siret. Actualul pod va fi demolat, după 91 de ani

CNAIR a primit șapte oferte de la constructori la contractul de aproximativ 70 de milioane lei (bani din fonduri europene) pentru un nou pod peste Siret la Zvoriștea, pe DN 29 D Suceava-Botoșani, potrivit informațiilor relatate de Economedia.

Un nou pas în construirea noului pod de peste Siret

Podul vechi peste Siret de la Zvoriștea, construit în anul 1933, pe DN 29 A Suceava-Dorohoi și nereabilitat niciodată în cei 91 de ani de utilizare va fi demolat, iar CNAIR va construi un nou pod pe același amplasament, conform documentelor consultate de sursa menționată.

Ofertele din SEAP sunt următoarele:

  1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ,
  2. Asociere : Electrogrup (Leader),TQM Management,
  3. Asociere : AUTOPRIMA SERV S.R.L. (Leader),DRUM POD INVEST,KRONSTARR BAU COMPANY,
  4. Asociere : BIG CONF (Leader),CONSTRUCT COM,RUTIER CONEX XXI S.R.L.,
  5. Asociere : CONFER GROUP SRL ONESTI (Leader),MECAN CONSTRUCT,CONSTRUCTII FEROVIARE DRUMURI PODURI,
  6. Asociere : CORNELL’S FLOOR S.R.L. (Leader),DP PROIECT,
  7. Asociere : FREYROM (Leader),PROCONS GROUP,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.,INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL.

Citește și: Unde se află cel mai înalt pod pietonal din Europa. Durează între 30 și 45 de minute să fie traversat

pod peste Siret
pod peste Siret

Luna trecută, în martie, Compania de Drumuri a lansat o licitație de aproape 70 de milioane lei cu finanțare de 40% din Programul Transport pentru proiectarea și execuția unui nou pod peste Siret care să înlocuiască actualul pod de la Zvoriștea, care se dezintegrează.

Podul este în clasa tehnică V – „stare critică“. Contractul are o durată de 36 de luni, 12 fiind destinate pentru proiectare și 24 fiind alocate pentru execuție. Podul nou va avea o lungime de 173 metri, 5 deschideri, o deschidere principală în arc metalic peste Siret și grinzi prefabricate pentru celelalte deschideri. Lățimea totală va fi de 11,8 metri, iar carosabilul de 7,8 metri cu o bandă/sens. De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie în aval de 340 de metri lungime.

„Elaborare DTAC, PTE, Asistenta Tehnica pe perioada executiei lucrarilor si executie lucrari la obiectivul „Pod DN 29A km 22+859”, este notat în SEAP.

Pentru acest pod, CNAIR percepe taxă de drum (rovinietă). Pentru circulația rutieră este impusă o restricție de 7 tone, iar pentru pietoni a fost interzis accesul pe trotuare.

Un alt pod vechi peste Siret pe care CNAIR îl va înlocui este cel de la Cosmești pe DN 24 Tecuci-Tișița. Contractul aștepată avizul de mediu.

Vezi și: Taxa de pod de la Fetești în 2024. Care sunt șoferii care pot traversa fără a mai plăti