Locatarii blocului care a explodat acum o lună, pe 17 octombrie, susțin că nu mai au nicio speranță și că au fost „abandonați” de autorități. Oamenii au povestit drama prin care trec, spunând și faptul că, până în prezent, Guvernul nu le-a decontat chiriile. Mai mult, banii care ar fi fost strânși din donații de ONG-uri și parohii nu au ajuns și la ei.
„Simt că nu au suflet pentru noi, nu îi interesează de noi. Nimeni nu spune nimic, nu ne bagă în seamă”, a spus o locatară, la emisiunea Sinteza Zilei.
„Suntem ai nimănui. Nimeni nu ne ajută cu nimic. Stăm, nu putem intra în case. Ne-au dat o chirie pe 1 an, după ce facem? Dacă după o lună de zile ne-au uitat, ce se va întâmpla peste două luni, trei luni? Nu fac nimic pentru noi, absolut nimic”, a subliniat administratoarea blocului.
Oamenii încă așteaptă banii din donațiile pe care ONG-urile și parohiile i-au adunat.
„Am înţeles că s-au strâns nişte bani, au donat oamenii, parohiile au strâns şi ele bani. Nu a ajuns nimic la noi”, a mai spus aceasta.
Până astăzi, cei care s-au mutat în chirie nu au primit decontărie promise.
„S-a promis că de mâine vor începe să deconteze. Am fost printre primii care am luat cu chirie, pentru copilul meu, pentru că dă BAC-ul şi are nevoie de continuitate. Când a fost şedinţa la primărie, a doua zi după incident, mi s-a spus că avem variante: ori ne căutam noi şi ne decontează primăria, condiţia fiind să fie contractul valid şi înregistrat la ANAF, sau prin habitat, însă e de durată.
Eu m-am dus şi am căutat (N.r. – chirie) pentru copil, ca să nu îl traumatizez mai mult faţă de ziua în care se afla în apartament când a explodat. Pe 21 am semnat contractul şi pe 22 am trimis exact ce ni s-a cerut. Am fost fizic, am completat cererea, am spus că am găsit şi mi-au spus că îmi decontează tot, aşa că am semnat. Am depus documentele pe 22, am venit să mă asigur şi au spus că «trebuie să mergem pentru cererile de decont». M-am dus, am făcut cererea, am trecut toată suma, garanţie, tot.
Am refăcut cererea de decont de 5 ori pentru luna octombrie, dar nu am primit nimic. Am făcut şi pentru luna noiembrie, că am apucat să plătesc, şi nici pentru asta nu am primit niciun răspuns dacă este ok. După ce am stabilit că vin la dumneavoastră în emisiune, fix la ora 16:05 primesc un telefon să-mi spună că de mâine se dau banii dar eu nu am completat corect şi îmi spunea: trebuie să spuneţi în cerere «conform contractului numărul (N.r. – numărul de contract), din data de»”, a spus o altă locatară pentru Antena 3.
Citește și: Parchetul anunță ce acuzații le sunt aduse celor trei persoane reținute în dosarul exploziei din Rahova