- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Piața auto din România stagnează. Mai multe mărci, printre care și Dacia, s-au confruntat cu scăderea vânzărilor

05 Dec, 10:55 • Fundeanu Madalina
Piața auto din România a stagnat în ultimele luni. Efectele Programului Rabla au fost mai reduse în acest an.
Piața auto din România stagnează. Mai multe mărci, printre care și Dacia, s-au confruntat cu scăderea vânzărilor

Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat luna trecută un nivel aproape similar cu cel din 2022, ceea ce demonstrează faptul că efectele Programului Rabla au fost mai reduse în acest an, față de așteptări, relevă datele analizate de Profit.ro.

Piața auto din România a stagnat în ultimele luni

România a înmatriculat în noiembrie un total de 11.134 de autoturisme, cu 0,54% mai multe decât în urmă cu un an, ajungând la 132.538 autoturisme după primele 11 luni ale anului, ceea ce înseamnă că piața auto își menține un volum mai mare decât cel din 2022, dar își ponderează creșterea comparativ cu prima jumătate a anului.

Pe toate segmentele de vehicule noi, piața auto a atins un volunm de 15.818 unități, cu 4,51% mai mare decât cel de anul trecut. O creștere foarte importantă s-a înregistrat pe segmentul LCV, unde cele 1.220 de unități au reprezentat un avans de 25,26% față de nivelul din noiembrie 2022. Cea mai mare creștere s-a înregistrat la autobuze și autocare, de 138%, sub impactul achizițiilor făcute de primăriile din toată țara.

În ceea ce privește autoturismele, care reprezintă aproximativ 70% din piața de vehicule noi, remarcăm că mai multe mărci au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor, inclusiv Dacia, care a fost puternic afectat de scăderea modelului Duster, aflat la finalul ciclului de viață pentru generația a doua.

Citește și: Rompetrol atrage atenția clienților cu o ofertă de nerefuzat! Cadouri pentru toți cei care alimentează cu benzină sau motorină de la ei

piața auto din România
piața auto din România

Cele mai vândute mărci din luna noiembrie au fost Dacia, cu 3.455 unități, în scădere cu 8,1%, urmată de Toyota (886 unități, scădere aproape 10 procente) și Renault, cu 875 unități, în creștere cu 11,7%. Între cele două mărci se dă o luptă strânsă pentru titlul de cea mai vândut marcă de import în 2023.

Pe locurile trei și patru există de asemenea o competiție între Hyundai și Skoda, care au vândut 818 și, respectiv, 752 autoturisme, în noiembrie, dar cu o evoluție diferită: coreenii au crescut cu 3 procente, cehii su scăzut cu 9,2%. Pe locurile următoare s-au mai aflat VW, Ford, Suzuki, toate trei în scădere față de anul trecut, precum și BMW, Mercedes și Kia, toate în creștere cu procente importante.

Din punct de vedere al celor mai vândute modele de pe piață, s-au produs modificări față de clasamentul de anul trecut. În primul rând, Dacia nu mai ocupă primele 5 locuri din Top 10, deoarece Jogger a coborât, de pe locul 5, pe locul 8 (219 unități, față de 283 anul trecut). Prima poziție nu a mai revenit SUV-ului Duster, care anul trecut înregistra 1212 unități înmatriculate.

Vânzările SUV-ului produs la Mioveni au scăzut cu 40%, ca urmare a iminenței lansării pe piață a noii generații, lucru normal pentru orice model, cu atât mai mult cu cât noul model vine cu schimbări majore. Nici Logan nu s-a simițit extraordinar în noiembrie, având 1020 unități înmatriculate, cu 60 mai puține decât anul trecut. Sandero, în schimb, a crescut cu 26%, la 921 unități, la fel și Spring, cu 24 de procente, la un total de 569 unități.

Singurul model Ford produs în România, Puma, a înregistrat o creștere foarte bună, de 68%, cu un total de 239 de unități, care plasează acest model pe locul 7 în topul vânzărilor. Pe segmentul de import, cel mai vândut model a fost Hyundai Tucson, cu 378 unități, în creștere cu 44%, , urmat de Toyota C-HR, cu 246 de unități, în creștere cu 37%. Două dintre modelele cele mai vândut anul trecut, Toyota Corolla și Skoda Octavia, au coborât în clasament pe locurile 9 și 19, din cauza scăderilor mari (15 și, respectiv, 28%).

După 11 luni, Dacia, care își menține o cotă de piață foarte mare, 32%, are o creștere de peste 22 de procente față de anul trecut, una care se va menține cel mai probabil și la finalul acestui an. Cea mai vândută marcă de import rămâne Renault, care a reușit să-și mențină până acum avantajul în fața Toyota, cu 9.905 autoturisme înmatriculate, în creștere cu aproape 40%, față de 9.761 Toyota, în creștere cu doar 1,6%.

În urma lor, cu volume destul de apropiate, se află Skoda, cu 9.623 unități, și VW, cu 9.194, toate fiind mărci cu potențial să depășească pragul de 10.000 de autoturisme înmatriculate pe întreg anul. Următoarele clasate sunt Hyundai (8.182 unități) și Ford (6.196 unități), ambele cu volume în scădere.

Vezi și: Poți rămâne fără permis în urma acestui tratament! Iată ce recomandă medicii!