- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Plan de restructurare pentru TAROM! Comisia Europeană va aproba în curând sprijinul de 900 de milioane de lei pentru companie. Grindeanu: „TAROM trebuie să ajungă la 90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers”

14 Jun, 18:01 • Constantin Cristina
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu propune restructurări la TAROM. Comisia Europeană va aproba în curând de stat de 900 de milioane de lei.
Plan de restructurare pentru TAROM! Comisia Europeană va aproba în curând sprijinul de 900 de milioane de lei pentru companie. Grindeanu: „TAROM trebuie să ajungă la 90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers”

Restructurări la TAROM! Sorin Grindeanu spune că firma trebuie să ajungă la 90% personal navigant și 10% personal suport, a transmis economedia.ro. Compania va primi un ajutor de stat din partea Comisiei Europene în valoare de 900 de milioane de lei, însă operatorul aerian trebuie să aplice Planul de Restructurare asumat care înseamnă și restructurări de personal, a mai spus ministrul.

Citește și: S-a anunțat prima cursă pe Aeroportul din Brașov! Avionul care va inaugura zborul „Vom ateriza cu un avion al companiei TAROM, de 100 de locuri, un Boeing”

Plan de restructurare pentru TAROM! Comisia Europeană va aproba în curând sprijinul de 900 de milioane de lei pentru companie

De asemenea, această decizie vine în urma discuțiilor cu sindicatele pentru aprobarea Bugetului 2023, iar sindicatele sunt nemulțumite de lipsa finanțării pentru majorarea salariilor. Mai mult, Grideanu a prezit în urmă cu câția ani că TARO trebuie să ajungă la ,,90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers.”

„Mă aștept ca în câteva săptămâni și nu exagerez când spun acest lucru să avem acel plan aprobat de către Bruxelles. Probabil au așteptat și schimbarea Guvernului (rotativa). Poate e mult acest termen de săptămâni, astfel încât TAROM-ul să primească acel ajutor. Au fost îndeplinite toate condițiile. Cu toată părerea de rău, Tarom trebuie să facă reorganizările care înseamnă și această restructurare. O companie de mărimea Tarom trebuie să aibă 90 % din personal, din angajați personal de bord. Nu vedeți acest procent în acest moment la Tarom. Cu toată părerea de rău dacă vrem să salvăm această Companie”, a declarat Sorin Grindeanu.

Compania a precizat că în Proiectul de Buget 2023 așteaptă aprobarea pentru sprijinul acordat de Comisia Europeană în valoare de 900 de milioane de lei pentru restructurare, fiind o creștere cu 25 de milioane de lei din curse charter și creșterea cheltuielilor de exploatare cu 14% comparativ de anul precedent.

Tarom
Tarom

„Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 108 alin. (3) din Tratatul de funcţionare al Uniunii Europene, România a prenotificat la Comisia Europeană, planul de restructurare al Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi măsura de ajutor de stat individual de restructurare, acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare, este singura soluţie pentru succesul restructurării Societăţii Comerciale “Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”- S.A. şi rentabilizarea companiei pe termen mediu şi lung.

În conformitate cu Business Planul 2020-2029, Compania TAROM are în vedere ca obiectiv principal pentru anul 2022 măsurile necesare menținerii sustenabilității companiei, strategie ce presupune etape și măsuri succesive, graduale și dinamice, efectele lor fiind pe termen scurt, mediu și lung, oferind posibilitatea redresării. În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a Societății Comerciale “Compania Națională de Transporturi Aeriene Române -TAROM” – S.A., a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potențiale schimbări în condițiile interne și de piață, respectiv în „scenariul de bază”- scenariul standard, considerat cel mai realist,

Potrivit căruia anul 2024 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 – ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive și „scenariul pesimist”- scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar după anul 2029 – fluxurile de numerar ar deveni pozitive. Indicatorii proiectului de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2023, care se supun avizării Consiliului de Administratie şi aprobării AGA, sunt stabiliți astfel încât să susțină obiectivele de afaceri propuse în ceea ce priveşte programul de zbor şi sunt corelați cu Business Planul 2020-2029 și normele specifice de prudență”, arată proiectul de buget.

Mai mult, TAROM estimează că ar fi cheltuieli de 2 miliarde de lei, investiții de 115 milioane și un personal de 1.314 salariați, pentru acest an. Un angajat din companie ajunge la un salariu de 10.592 lei.

Alte articole: Alertă la Tarom! A avut loc un atac cibernetic asupra companiei aeriene