- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Poliţe RCA mai scumpe pentru șoferi chiar dacă nu au fost implicați în evenimente rutiere

31 Jan, 15:27 • Andrei Alina
Poliţele RCA s-au scumpit la început de 2023 odată cu o nouă majorare a contribuţiilor asigurătorilor la Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) de la 2,5% la 4%. Potrivit ZF, creșterea prețurilor din ultimii ani a anulat sistemul de bonus-malus, cel puţin pentru primele categorii de bonus.
Poliţe RCA mai scumpe pentru șoferi chiar dacă nu au fost implicați în evenimente rutiere

Poliţe RCA mai scumpe pentru șoferi chiar dacă nu au fost implicați în evenimente rutiere. Scumpirea vine după ce autoritățile au majorat contribuțiile pe care firmele de asigurări trebuie să le vireze la fondul de garantare a asiguraților după falimentul City Insurance. Această decizie a afectat direct preţurile plătite de şoferi anul acesta.

Citește și: Amenzile vor curge cu nemiluita. Toți șoferii trebuie să știe. Noi schimbări în Codul Rutier

 

RCA mai scump pentru șoferi chiar dacă nu au fost implicați în evenimente rutiere

ZF

 a dat exemplu un şofer cu o vârstă între 25 şi 30 de ani care deţine un autoturism marca Renault Megane, cu o capacitate cilindrică de 1.590 cmc, fabricat în anul 2016, care în luna octombrie 2021 se afla la o clasă de bonus-malus B0. La această clasă, șoferii nu obțin nicio reducere de preț pentru polița RCA.

Conform calculelor ZF, acest șofer care în ultimii doi an nu a fost implicat în niciun accident rutier, în loc să aibă o ofertă la poliţa RCA mai mică cu 10% din partea asigurătorilor, prin sistemul bonus-malus, a ajuns acum să cumpere o poliță de asigurare cu cel puţin 2% mai scumpă.

Citește și: Se pregătesc programele Rabla. Prima de casare crește cu 15%, anunță Tanczos Barna. Avem buget!

Cu alte cuvinte, creșterea prețurilor din ultimii ani a anulat sistemul de bonus-malus, cel puţin pentru primele categorii de bonus.

„Zona asta de RCA, reparaţii, e o zonă pe care trebuie să ne uităm în continuare, pentru că, dacă am găsit probleme la Renault, cu service-urile agreate şi firme de asigurare, e posibil să găsim şi în alte părţi. Şi avem deja investigaţii pe Autoitalia, pe Fiat, unde ne uităm cam la acelaşi lucru la care ne-am uitat şi la Renault. Nu e identic cazul, dar sunt anumite asemănări. Deci e o zonă la care noi ne vom uita în continuare.(…) Deci da, e un risc, suntem în colaborare cu ASF, respectăm munca lor, suntem atenţi să nu creăm noi o perturbare în piaţă. Ei cumva sunt lider, ei trebuie să conducă din partea statului acţiunea pe zona de asigurări. Dar, în acelaşi timp avem şi noi investigaţiile noastre şi o să aplicăm legea concurenţei, într-o manieră echilibrată, proporţională, dar o vom aplica. Deci nu au imunitate. Faptul că i-am amendat deja de 2 ori nu înseamnă că au imunitate la amenda. Deci ne uităm da (la zona de RCA). Suntem preocupaţi, să spunem, de creşterea preţurilor la asigurările de maşini”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.