- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Politica supermarketurilor se schimbă. Ce trebuie să știe părinții atunci când pășesc în supermarket cu copiii!

11 Oct, 12:16 • Oprea Alina
Fără dulciuri? Familiile care au copii au ocazia de a le oferi copiilor o viață mai sănătoasă odată cu instaurarea acestor case de marcat în supermarket care nu lasă părinții să cumpere produse care dăunează copiilor
Politica supermarketurilor se schimbă. Ce trebuie să știe părinții atunci când pășesc în supermarket cu copiii!

Cum ar fi un supermarket cu case de marcat specializate pe categorii de vârstă? În decursul dimineții de miercuri, s-a efectuat o întrunire în cadrul Parlamentului având ca scop stabilirea unei noi decizii cu privire la politicile supermarketurilor. Propunerea a prevăzut instaurarea în supermarket a unor case de marcat care sunt dedicate doar familiilor. Astfel, Plenul Camerei Deputaților a adoptat în calitate de for decizional acest proiect de lege care a avut în vedere impunerea unor case de marcat care sunt destinate strict familiilor care au copii minori. Scopul acestora este de a nu putea cumpăra dulciuri sau alimente nesănătoase pentru aceștia. Acestă lege a avut 206 voturi „pentru”, 38 voturi „contra” și 14 abțineri, iar aceasta se va aplica după promulgarea ei decătre șeful statului și pubicarea în Monitorul Oficial.

Află mai multe detalii despre: Dezbateri aprinse în Parlament. Reforma pensiilor speciale pune în pericol bugetul României

Prevederile noii legi pentru supermarket

„u) casă de marcat prioritară pentru familii din supermagazine/hipermagazine – casă de marcat dedicată doar familiilor însoțite de copil/copii minori, amplasată la ieșirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentației sănătoase și care nu sunt recomandate preșcolarilor, școlarilor, copiilor și adolescenților conform Ordinului ministrului sănătății publice nr.1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preșcolarilor și școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase pentru copii și adolescenți.”, potrivit stiripesurse.ro.

„Supermagazinul este definit ca având o suprafață de 1.000 m² și 2.500 m² și are drept caracteristici „autoservirea și plata mărfurilor la casele de marcat amplasate la ieșire”.”, potrivit sursei citate.

„Hipermagazinul are, potrivit legii, suprafața de peste 2.500 m² și are drept caracteristici „prezența tuturor raioanelor, inclusiv a celor cu vânzători, case de marcat amplasate la ieșirea din fluxul de autoservire, sector de alimentație publică reprezentat prin una sau mai multe săli de consumație, amplasarea în zonele periferice ale orașului, în centrele comerciale ori în parcurile comerciale”, potrivit sursei citate.

Află mai multe detalii despre: Premierul Marcel Ciolacu impune termen de două săptămâni ca amendamentele legii pensiilor să fie trecute prin Parlament!