- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Prețurile serviciilor Digi de cablu TV, internet și telefonie se vor majora în 2023? Serghei Bulgac: „De garantat nu poate nimeni să garanteze nimic”

20 Dec, 11:23 • Bumbeneci Diana
Serghei Bulgac, CEO Digi nu le poate promite românilor că tarifele nu se vor majora în 2023. Cu toate acestea, compania a explicat cum a reușit să nu majoreze prețurile în 2022, în ciuda crizei energetice.
Prețurile serviciilor Digi de cablu TV, internet și telefonie se vor majora în 2023? Serghei Bulgac: „De garantat nu poate nimeni să garanteze nimic”

Digi Communication este la ora actuală operator de telecomunicații care a lăsat prețurile din acest an nemodificate, căutând alte soluții prin care să „supraviețuiască”. Cu toate acestea însă, anul 2023 ar putea veni cu surprize neplăcute, Digi putând lua în calcul să majoreze prețurile la telefonie mobilă, cablu TV și internet fix. Compania estimează că va încheia anul cu afaceri de 1,5 miliarde de euro, în linie cu rezultatul anului trecut, a anunțat Serghei Bulgac, președintele grupului.

Serghei Bulgac explică ce se va întâmpla cu facturile la Digi, în 2023

„Avem prețuri accesibile pentru toate categoriile de servicii. Aici cumva nu o să insist foarte mult. Ideea este că mulți au confundat mișcarea de piață de acum o lună-două a celorlalți operatori de a crește prețurile și cumva ne-au asociat numele cu acea modificare de prețuri. Noi nu am crescut prețurile în 2022. Cu siguranță, nu o să o facem nici în următoarele două săptămâni și o să încercăm să menținem cât se poate de atractive pachetele noastre, cât se poate de bogate ca ofertă. Adică servicii de 1 Gb și servicii de 10 Gb și servicii 4G, 5G, cu comunicații de date nelimitate, cât mai accesibile pe cât se poate de mult timp”, a declarat, într-o conferință de presă, Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, notează Economica.

Serghei Bulac a fost întrebat ce va rezerva 2023 românilor și dacă tarifele vor rămâne la fel. CEO-ul nu a putut promite că nu vor exista schimbări, deoarece nici măcar Guvernul României nu poate garanta acest lucru.

„E o întrebare…Vom încerca, vom încerca. De garantat nu poate nimeni să garanteze nimic. Din păcate, nici Guvernul României, nici noi, dar cu siguranță vom încerca”, a detaliat oficialul companiei.

Oficialul instituției explică și faptul că la ora actuală, cei mai mulți clienți ai companiei pe piața locală sunt din segmentul telefoniei mobile. În total, grupul a ajuns la peste 8 milioane de utilizatori.

„Am ajuns la peste 20 milioane de servicii care înseamnă în primul rând telefonie mobilă. Probabil toată lumea știe că suntem operatori de cablu, dar între timp suntem un operator integrat, un operator cu cea mai mare rețea fixă, cea mai mare rețea mobilă din țara noastră și cei mai mulți utilizatori ai noștri sunt utilizatori de telefonie mobilă”, a spus Bulgac.

Ai mai putea citi și: Vor fi românii sprijiniți pentru plata facturilor la energie? Marcel Boloș: „Vrem să-i sprijinim cu adevărat pe cei care au nevoie”

Serghei Bulgac, CEO Digi
Serghei Bulgac, CEO Digi

Tot prin intermediul declarațiilor sale, CEO-ul a dat mai multe detalii și cu privire la nivelul redus al actualelor tarife practicate de companie pentru serviciile de telefonie mobilă. Digi a putut să nu schimbe prețurile în acest an, în pofida creșterii inflației și a crizei de pe piața de energie, întrucât și-a sporit numărul de utilizatori pe toate piețele pe care activează. Numai pentru serviciile mobile din România, numărul de utilizatori a crescut cu 700.000, iar pentru serviciile de cablu cu 300.000.

În acest sens, reprezentanții companiei au confirmat că se așteaptă ca până la finele anului în curs,  cifra de afaceri a grupului să fie destul de asemănătoare cu cea raportată în 2021, ajungând la aproximativ 1,5 miliarde de euro.

„Anul acesta a fost un an extraordinar. În primele nouă luni, am avut o cifră de afaceri de 1,26 miliarde de euro la nivel de grup, o creștere de 20%, creștere realizată atât în Spania, cât și în România, adică operațiunile principale. Mesajul cheie este că în 2022 prin creștere organică am putut să înlocuim complet vânzarea business-ului din Ungaria. Per total, la sfârșitul anului ne așteptăm la o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de euro, în linie cu rezultatul de anul trecut, doar că cu o țară mai puțin. A fost un an bun, a fost un an în care clienții ne-au susținut în ambele piețe mari pe care le avem”.

Conform datelor prezentate de reprezentanții instituției, investițiile din acest an se ridică la 404 milioane de euro. Cifrele arată o creștere majoră față de primele nouă luni din 2021, cea mai mare parte în România și Spania.

„Vom închide anul 2022 pe partea de investiții cu o cifră similară anului 2021, când sumele destinate investițiilor s-au situat undeva la 560-570 milioane de euro. Între 2102 și 2021, investițiile noastre au depășit 3,4 miliarde de euro, din care 2,2 miliarde de euro numai în România. Investiția în rețea, în infrastructură este motorul creșterii noastre”, a încheiat Bulgac.

Citește și: Enel a semnat cu grecii și pleacă oficial din România. Ce se va întâmpla cu facturile românilor, din 2023

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult