- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Record de viteză CFR! Calea ferată din România, unde trenul va circula cu 210 km/h

09 Jun, 17:10 • Constantin Cristina
Record de viteză s-a stabilit pe un tronson din România, unde trenul zboară cu 210 km/h.
Record de viteză CFR! Calea ferată din România, unde trenul va circula cu 210 km/h

Finalizarea lucrărilor de reparații aduce un nou record CFR în România. Trenul circulă cu 210 km/h pe o linie de cale ferată, potrivit Agerpres. Tronsonul unde trenul va circula cu asemenea viteză este pe Inelul Mare Făurei, pe o lungime de 13,7 kilometri.

Citește și: Două firme au depus oferte pentru modernizarea Gării Bușteni. Lucrările anunțate de CFR Infrastructură

Record de viteză CFR! Calea ferată din România, unde trenul va circula cu 210 km/h

„CFR SA a desfăşurat, în perioada 2 mai – 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrările de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), iar joi, 8 iunie 2023, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă a operatorului naţional de transport feroviar de călători, care a atins o viteză maximă de circulaţie de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare”, spune CFR SA, într-un comunicat remis de sursa citată.

CFR
CFR

Lucrările de reparații au fost efectuate de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secția IFTE 1 Galați. Lucrările prevăd: înlocuire traverse, buraj, nivelare longitudinală/transversală şi ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km), profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km, verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag față de axul căii ferate, înălţime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stâlpi LC, lucrări de reparaţie a cablului colector între stâlpii SBC, lucrări de reglare a pendulelor antivânt la 176 stâlpi SBC.

De asemenea, centrul de Testări Feroviare Făurei a fost înființat în anul 1978 și este singurul centru de acest fel în țara noastră. Acest centru a fost creat pentru încercări dinamice ale trenurilor cu viteza maximă de 200 km/h.

Tronsonul unde trenul circulă cu o viteză record, mai exact de 210 km/h este Inelul Mare de la Făurei care are o lungime de 13,7 km, șase podețe şi patru treceri la nivel, două curbe cu razele de 1.800 metri şi supraînălțări de 150 mm, în timp ce lungimea aliniamentelor este de 1000 metri şi 950 metri.

Alte articole: Românii vor ajunge mai ușor pe litoral. CFR Călători începe programul de transport estival „Trenurile Soarelui”