Când este vorba despre reduceri de prețuri, acestea sunt întotdeauna semnalizate de comercianți prin culoarea galbenă. Oreste Teodorescu și-a descoperit, relativ recent, o nouă pasiune – percepția cromatică – care-l ajută să interpreteze cu ușurință mesajele pe care culorile le transmit subconștientului.
Acesta atrage atenția asupra legăturii strânse dintre culoarea galbenă și tehnicile de marketing. Cei care lucrează în marketing reușesc să ne convingă să punem cât mai multe produse în coșul de cumpărături folosindu-se de niște trucuri subtile, dar foarte eficiente.
Culoarea galbenă, de pildă, este aleasă intenționat pentru etichetele produselor aflate la promoție pentru că are o rezonanță psihologică bine documentată.
„Galbenul, atât de folosit în marketing și în publicitate, are reputația de a atrage atenția. În natură, plantele și insectele îl folosesc pentru a atrage parteneri sau pentru polenizare. La nivel subconștient, galbenul semnalează o oportunitate, o urgență pozitivă”, a explicat Oreste pentru publicația Playtech
Probabil prima asociere pe care o facem atunci când auzim cuvântul „roșu” este aceea cu sângele. De asemenea, această culoare este asociată și cu pasiunea, activând aproape instantaneu emoțiile.
„Roșul este asociat cu pericolul, cu avertismentul, dar și cu energia și dorința. Este o culoare care activează imediat reacția emoțională, motiv pentru care o vedem în semnele de oprire sau pe ambalajele alimentelor fast-food”, adaugă Oreste.
Mulți dintre noi au călcat prin sălile de operație măcar o dată în viață și cu siguranță au putut observa că, acolo, culoarea predominantă este verde. Uniformele cadrelor medicale, câmpurile sterile, adesea și pereții au această culoare. Verdele simbolizează prospețimea și natura și aduce liniște.
„Verdele liniștește, relaxează. Este culoarea regenerării. Nu întâmplător, în spitale și clinici regăsim această nuanță predominant”, afirmă Oreste.
Albul este culoarea purității, din acest motiv rochiile de mireasă sau lenjeria de lux sunt albe. Albastrul, pe de altă parte, inspiră încredere, stabilitate și calm. De aceea, este folosit adesea în campaniile bancare sau politice, explică Oreste.