- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Reguli noi pentru ITP. Unele stații nu vor mai putea face inspecția tehnică periodică

23 May, 16:56 • Andrei Alina
De luni, 22 mai, au intrat în vigoare noi reguli europene pentru stațiile autorizate care pot face inspecția tehnică periodică la maşini. Cei care nu au reuşit să cumpere aparatura necesară nu mai pot funcţiona și face ITP.
Reguli noi pentru ITP. Unele stații nu vor mai putea face inspecția tehnică periodică

Reguli noi la efectuarea ITP. Proprietarii de maşini care vor să facă inspecţia tehnică periodică trebuie să verifice mai întâi dacă staţia căreia i se adresează este în regulă. Reprezentanţii RAR spun că orice operator care se regăseşte pe site-ul www.rarom.ro este autorizat şi poate valida ITP-ul.

Citește și: România, printre ţările cu cele mai mari preţuri la ITP şi RCA. Unde sunt cele mai ieftine

Stațiile ITP au fost informate în legătură cu noile cerințe europene încă din 2018 tocmai pentru a putea achiziționa aparatura necesară. De luni, noile reguli au intrat în vigoare și cine nu s-a supus legislației nu mai are drept de practică.

”Obligă stațiile ITP să fie dotate suplimentar cu anumite echipamente și dispozitive specifice activităților de inspecție tehnică. Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român, pentru Jurnalul.

Citește și: Noi directive europene pentru ITP. Şoferii care nu au maşini noi trebuie să ştie la ce să se aştepte

De asemenea, tot de luni, a fost modificat şi modul de transmitere a datelor din staţiile ITP către serverul Registrului Auto Român. Operatorii au fost obligați să acceseze un link cu ajutorul căruia să poată intra în server ca să introducă rezultatele testării autovehiculului. Numai așa vor putea valida ITP-ul. Cei care nu au cumpărat dispozitivele impuse, nu mai pot efectua inspecţii tehnice periodice şi vor pierde autorizaţia.