- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Schimbări în mediul online. Fondatorii Instagram au decis să-și închidă noua aplicație

13 Jan, 13:42 • Fundeanu Madalina
Fondatorii Instagram închid aplicația Artifact. După un an, cei doi fondatori au sesizat că oportunitățile pieței aplicațiilor de știri nu sunt suficient de mari.
Schimbări în mediul online. Fondatorii Instagram au decis să-și închidă noua aplicație

După un an, cei doi fondatori Instagram au sesizat că oportunitățile pieței aplicațiilor de știri nu sunt suficient de mari și au decis să închidă Artifact conform informațiilor transmise de Profit.ro.

Fondatorii Instagram închid aplicația Artifact

La data de 1 februarie 2023, Kevin Systrom și Mike Krieger, fondatorii Instagram, lansau un nou produs. Se numea Artifact și pleca la drum ca o aplicație știri. În singurul an de existență, Artifact s-a îmbogățit numeroase facilități. De la o simplă aplicație de știri, aceasta a dobândit funcții de platformă socială, integrând un sistem de postare și comentarii, oarecum similar cu ceea ce are Reddit.

Aplicația s-a remarcat și printr-o serie de funcții bazate pe AI. De exemplu, utilizatorii puteau rezuma rapid știrile cu ajutorul inteligenței artificiale și-i puteau cere acesteia să rescrie în mod succint titlurile înșelătoare.

Spre surprinderea multora, însă, cei doi anunță acum că au decis să închidă Artifact. Funcțiile de postare și comentarii vor disperarea imediat, în vreme ce partea de știri va mai fi disponibilă până la finele lunii februarie. Cei doi spun, foarte sincer, că au ajuns la concluzia că piața aplicațiilor de știri nu oferă oportunități suficiente pentru a justifica continuarea investițiilor.

În același comunicat, fondatorii Instagram spun că este posibil să lanseze, la un moment dat, un alt proiect, poate chiar în zona inteligenței artificiale.

Citește și: O armată de roboți clone va munci în locul nostru, iar oamenii vor fi liberi să se distreze: „Scopul nostru este de a stimula unii dintre cei mai inteligente persoane din lume”

Artifact, Instagram
Artifact, Instagram

Cum funcționa această aplicație

Aplicația putea fi descărcată gratuit de pe Google Play și App Store încă din stadiul Early Access.

După ce era descărcată, vă puteați crea un cont, iar Artifact solicita să alegeți zece sau mai multe subiecte de interes, urmate de o invitație de a citi cel puțin 25 de articole pentru a vă cunoaște mai bine, scrie EuroNews.ro.

Existau multe arii de interes din care puteți alege, cum ar fi:

  • Most Popular: Politică SUA, Companii Tech, TV & Filme
  • Lifestyle – Travel Tips, Architecture, Interior Design, Fashion
  • Health – Sănătate mentală, Exerciții, Sfaturi de parenting
  • Tech & Science – Mașini electrice, Gaming, Aplicații
  • Business & Finance – Crypto, Business, Productivitate
  • Arts, Design & Culture – Cărți, Artă
  • Sports – Golf, Fotbal
  • Global & More – Educație, Războiul din Ucraina

Odată selectate subiectele de interes, aplicația vă permitea să adăugați orice abonament plătit pe care îl aveți la diverse publicații internaționale pentru a le prioritiza în feed, cum ar fi New York Times, The Atlantic, Vogue, The Economist și așa mai departe.

Vezi și: ChatGPT la bordul mașinilor Volkswagen! Cum arată interiorul viitorului Golf