- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Se modifică iar Codul Rutier. Sancțiuni mai dure pentru șoferii vitezomani

21 Mar, 10:59 • Cornel Ghimeșan
Sancțiuni mai dure pentru șoferii vitezomani, asta prevede un proiect de lege de modificare a Codului Rutier. Proiectul a fost votat în Senat. Senatorii au respins în schimb introducerea în Codul Rutier a sancțiunii de confiscare a autovehicului.
Se modifică iar Codul Rutier. Sancțiuni mai dure pentru șoferii vitezomani

Codul Rutier va fi modificat din nou. Un proiect de lege votat în Senat prevede înăsprirea sancțiunilor pentru șoferii vitezomani, anunță profit.ro.

Astfel, depăşirea cu mai mult de 100 km/h a vitezei maxime admise va fi sancționată de la 9 la 20 puncte-amendă și, complementar, cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 180 de zile. În cazul șoferilor care sunt prinși că depășesc viteza cu mai mult de 100 km/h în decurs de 6 luni, sancșiunea va fi prelungită cu încă 30 de zile.

Proiectul inițial prevedea și că pentru depășirea cu mai mult de 100 km/h a vitezei maxime admise se va aplica, complementar, reţinerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului timp de 6 luni, iar dacă în această perioadă este identificat în trafic autovehiculul cu certificat de înmatriculare reţinut, agentul constatator dispune sancţiunea contravenţională complementară a confiscării autovehiculului. Senatorii au respins însă această măsură, ținând cont de o decizie a Curții Constituționale care a stabilit că o astfel de măsruă ar fi neconstituțională.

 

Cum se modifică Codul Rutier. Sancțiuni mai dure pentru șoferii vitezomani

Astfel, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, va fi modificată şi completată cu noi articole.

La articolul 102, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins: ”(5) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 180 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a faptei de depăşire cu mai mult de 100 km/h viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic”.

La articolul 103, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: ”(2) în cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârşeşte, într-un interval de şase luni de la data restituirii permisului de conducere, o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3), art. 102 alin (4) sau art. 102 alin (5), perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârşirea faptei se majorează de drept cu încă 30 de zile. Perioada de suspendare majorată se comunică în termen de 15 zile de la data aplicării sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce”.

Citește și: Cod Rutier martie 2023. S-a schimbat legea! Ce reguli trebuie să respecți conform noilor modificări

 

România, pe primul loc la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în Uniunea Europeană și în 2022

România se menține pe prima poziție în ceea ce privește rata mortalității  în accidente rutiere din Uniunea Europeană și în 2022.

Potrivit datelor preliminare  publicate marți de Comisia Europeană, aproximativ 20.600 de persoane au murit în urma unui accident rutier anul trecut în UE, cu 3% mai mult decât în 2021, dar cu o scădere cu 10% față de raportul de dinainte de pandemie, în  2019.

Anul trecut, cele mai sigure drumuri au rămas cele din Suedia (21 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), Danemarca (26) și Irlanda (31). România (86 de decese la un milion de locuitori) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității, urmată de Bulgaria (78) și Croația (71).

Citește și: Permis de conducere la 17 ani. Ce alte modificări importante ale Codului Rutier mai propune Comisia Europeană

Media la nivelul UE a fost în 2022 de 46 de decese la un milion de locuitori.

În 2021, în întreaga UE, 52% din decesele cauzate de accidente rutiere au avut loc pe drumurile rurale, 39% pe cele urbane și 9% pe autostrăzi.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult