- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Statul ar putea să plătească o parte din leasingul pentru maşinile electrice. De ce a scăzut valoarea tichetului pentru Rabla Plus

21 Dec, 19:28 • Cornel Ghimeșan
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că statul român ia în calcul posibilitatea de a plăti o parte din leasingul pentru mașinile electrice, inspirându-se din modelul Franței. Această inițiativă ar putea încuraja utilizarea mașinilor electrice și ar face parte din Programul Rabla Plus.
Statul ar putea să plătească o parte din leasingul pentru maşinile electrice. De ce a scăzut valoarea tichetului pentru Rabla Plus

Statul ar putea să plătească o parte din leasingul pentru maşinile electrice. Mircea Fechet a menționat că această măsură ar viza în special mașinile electrice și ar putea reprezenta o alternativă atractivă pentru cei care nu doresc să achiziționeze direct un vehicul electric. Inspirat de implementarea unui astfel de sistem în Franța, ministrul Mediului speră să aducă la aceeași masă atât marii producători auto, cât și importatorii, pentru a ajunge la un consens care să satisfacă toate părțile implicate.

Statul ar putea să plătească o parte din leasingul pentru maşinile electrice

„Voi avea discuţi cu producătorii şi importatorii pentru că la prima vedere cel puţin, văzând că lucrul acesta se face în Franţa, nu văd niciun motiv pentru care nu am putea, pentru cei care aleg să ia o maşină în leasing, poate nu vor să o cumpere cu banii jos. Poate alegem să finanţăm şi astfel de metde. Vorbim doar de Rabla Plus, maşinile electrice. Speranţa mea e că atunci când vom anunţa programul să putem să fim la aceeaşi masă toţi marii producători de autoturisme şi cu importatorii şi să spunem că toată lumea e mulţumită”, a precizat Mircea Fechet la TVR Info.

Citeşte şi: Guvernul anunţă modificări privind majorarea salarială de 5%. Care categorii de bugetari rămân fără creşteri în 2024

În plus, Ministrul Mediului a indicat că bugetul alocat pentru Programul Rabla Plus ar putea fi majorat în anul viitor, chiar dacă valoarea tichetului destinat acestui program a scăzut. Astfel, se încearcă susținerea adoptării mașinilor electrice în rândul populației și creșterea accesibilității acestora prin diverse facilități financiare.

Citeşte şi: Vești proaste pentru bugetari. 2024 aduce reorganizări și reduceri de cheltuieli bugetare

„Este adevărat, valoarea tichetelor la Rabla Plus a suferit o modificare, printr-o ordonanță de urgență, însă aș vrea să facem diferența între valoare tichetului și bugetul programului. Anul acesta am avut 560 milioane buget la Rabla Clasic în legătură cu care nu am decis să îl modificăm în vreun fel și am avut 780 milioane, bani pentru Rabla Plus. Eu cred  că ne interesează foarte mult valoarea totală a bugetului. Din acest punct de vedere vreau să spun că vom propune un buget și mai mare decât am avut în anul 2023 pentru Rabla Plus, cu alte cuvinte să punem și mai multe mașini electrice pe stradă și să scoatem rable”, a mai declarat Mircea Fechet.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult