- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Tesla, detronată de valul de plângeri din partea proprietarilor! Peste 280.000 de mașini sunt investigate

02 Aug, 10:31 • Constantin Cristina
Tesla este învăluită de o mulțime de plângeri după ce mai mulți șoferi au întâmpinat probleme grave la vehicul, care au provocat accidente. Peste 280.000 de mașini sunt investigate.
Tesla, detronată de valul de plângeri din partea proprietarilor! Peste 280.000 de mașini sunt investigate

Tesla este detronată de valul de plângeri venite din partea mai multor șoferi. Mașinile au ieșit de pe șosea și au provocat accidente grave, a informat Reuters. Autoritățile americane de reglementare în domeniul siguranței auto au transmis că au deschis o investigație asupra a 280.000 de mașini Tesla Model 3 și Model Y noi. Situația a fost creată de pierderea controlului direcției și a servodirecției.

Citește și: Elon Musk face ravagii în România! A reușit să vândă mașini Tesla de peste 53 mil. euro

Tesla, detronată de valul de plângeri din partea proprietarilor! Peste 280.000 de mașini sunt investigate

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis o evaluare preliminară după ce a primit 12 plângeri de la proprietarii de vehicule Tesla Model 3 şi Model Y din 2023.

Un proprietar de Model 3 a raportat în luna mai că „direcţia maşinii s-a blocat şi aceasta a ieşit de pe şosea, ceea ce a dus la izbirea unui copac”.

Un alt șofer din Alpharetta, Georgia, a raportat luna precedentă că o Tesla Model Y de două săptămâni ieșea dintr-un centru comercial când „deodată volanul nu a virat. A fost greu şi am văzut alerta. A fost foarte aproape să intre pe partea opusă a traficului şi cumva a reuşit să traverseze drumul în interiorul centrului comercial.”

Tesla
Tesla

La aceste plângeri, compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Acesta este primul pas al unei investigații oficiale pentru a clarifica dacă această situație este un risc nerezonabil pentru siguranță.

NHTSA ar trebui să actualizeze investigația la o analiză de inginerie înainte de a putea solicita o rechemare. O altă plângere recentă spunea că un Model Y care avea mai puțin de 30 de zile a fost pornită în aprilie şi „roata a tras puternic spre dreapta şi a făcut o bufnitură”, iar ecranul a avertizat „Steering Assist Reduced” şi a afişat un cod de eroare.

Bărbatul a spus că servodirecția a fost dezactivată și a adăugat NHTSA că nu se mai simte în siguranță să conducă.

„Tesla mi-a mutat vizita de service din 2 mai până pe 25 mai din cauza lipsei de piese. Ei au confirmat că aceasta este o problemă cunoscută recent şi au remarcat că ar putea fi înlocuită caseta de direcţie în întregime.”, a explicat șoferul.

Un alt șofer din Honolulu a cumpărat o astfel de mașină, iar la o săptămână volanul a început să se blocheze aleatoriu și a spus că „a avut loc de şase ori la date diferite înainte de a putea să-l aducem la departamentul de service Tesla”.

Şoferul a spus că maşina „rămâne în prezent la Tesla pentru următoarele 3 săptămâni, în timp ce aşteptăm o nouă casetă de direcţie”.

Alte articole: Un nou scandal Tesla! Ce a descoperit un hacker la funcțiile de condus autonom ale mașinii „Se pare că Tesla vrea să extindă monitorizarea șoferilor”