- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Un alt drum expres de mare interes prinde contur! Ministerul Transporturilor acordă avize pe bandă rulantă pentru proiectul mamut în valoare de 10 miliarde de lei

05 Oct, 08:50 • Oprea Alina
La doar două zile după primirea Acordului de Mediu pentru ca Salonta și Oar să constituie primele două vămi cu acces către Ungaria prin Drumul Expres Arad - Oradea s-a aprobat Studiul de Fezabilitate.
Un alt drum expres de mare interes prinde contur! Ministerul Transporturilor acordă avize pe bandă rulantă pentru proiectul mamut în valoare de 10 miliarde de lei

Un moment de cumpănă pentru Drumul Expres Arad – Oradea. S-au emis multiple avize pentru Drumul Expres Arad – Oradea, acest lucru întâmplându-se la doar două zile după ce a fost aprobat Acordul de Mediu. În decusul zilei de 4 octombrie, Ministerul Transporturilor a autorizat Studiul de Fezabilitate pentru documentația tehnică realizată de Consitrans.

Citește mai multe despre: Incredibil! România va avea 250 de kilometri de autostradă și drum expres. Sorin Grindeanu anunță când vor fi gata aceste drumuri

Drum Expres
Drum Expres

Traseul drumului Expres Arad – Oradea

Drumul Expres Arad – Oradea este foarte bine proiectat și creează cu un confort de legătură între orașe pentru conducătorii auto. Proiectul este estimat la 10 miliarde de lei, iar lungimea sa este de 119 km, conducătorii auto dispunând de patru penzi. Legăturile sunt variate, astfel că drumul face legătură cu orașul Salonta din județul Bihor, legătură cu orașul Arad, dar și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria.

„Astăzi a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Oradea – Arad, care va asigura și conexiunea cu granița cu Ungaria. Sunt prevăzute următoarele caracteristici tehnice:

– 120,47 km lungime traseu

– drum de legătură cu Vama Nădlac – 9,85 km

– drum de legătură Arad – 3 km

– drum de legătură Salonta – 5 km

– punct de trecere a frontierei

– 86 poduri și pasaje

– 6 parcări de scurtă durată

– 8 spații de servicii tip S1 și S3, iar pe drumul de legătură cu Ungaria sunt prevăzute două spații de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizată cu nivel de securizare Bronz.

– 4 Centre de Întreținere și Coordonare

– sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)

– 12 noduri rutiere amplasate la intersecția cu:

1) drumul de legătură Centura Oradea cu A3, 2) DC71, 3) Gepiu cu DN7, 4) Salonta cu DJ795, 5) drumul de legătură cu granița Ungariei, 6) Avram Iancu cu DN79, 7) Chișineu – Criș cu DN79, 8) DJ792C, 9) Varianta de Ocolire Arad Nou, 10) DJ 709B, 11) DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest și 12) VO Arad cu DN7”, este ceea ce a declarat Secretarul de Stat, Ionel Scrioșteanu, conform celor comunicate de Economedia.ro.

Drumul Expres Arad – Oradea – un parteneriat

Acest proiect este realizat prin fuziunea Ministerului Transporturilor și CNAIR, dar și implocarea a patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri (n.r legătura DEx. 11 la Salonta) este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a declarat Sorin Grindeanu, potrivit Economedia.ro.

Citește mai multe despre: Grindeanu țintește 2024 cu finalizarea a 200 de km de drum expres. A7 va ajunge la granița cu Ucraina