- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vești bune pentru românii care merg în Bulgaria. CNIR confirmă licitațiile pentru unul dintre cele mai așteptate drumuri din România

13 Jun, 21:31 • Adrian Popovici
Drumul expres București-Giurgiu trece de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Licitațiile pentru acest drum ar urma să aibă loc la finalul anului.
Vești bune pentru românii care merg în Bulgaria. CNIR confirmă licitațiile pentru unul dintre cele mai așteptate drumuri din România

Drumul expres București-Giurgiu, un obiectiv strategic pe Coridorul de Transport TEN-T Core, va trece de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), transmite News.ro

CNIR analizează două variante principale pentru drumul expres București-Giurgiu: Autostrada București-Alexandria (A6), cu profil de trei benzi pe sens până la Ghimpați, și Drumul Radial 10 București-Măgurele. Ambele rute sunt considerate puncte de plecare pentru noua conexiune rutieră. În cadrul analizei multicriteriale, vor fi luate în considerare patru sau cinci variante de traseu, dintre care vor fi selectate două, în funcție de costurile estimate și de valorile de trafic.

Directorul CNIR, Gabriel Budescu, a explicat că analiza va include constrângerile de pe traseu, autorizațiile de construire deja emise, rețelele de utilități și investițiile locale. Una dintre variante este București-Ghimpați-Giurgiu, iar alta este posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), continuarea Drumului Expres Măgurele, aflat acum în etapa studiului de fezabilitate. De asemenea, varianta București-Ghimpați, favorizată pentru drumul expres București-Giurgiu, prevede un profil de trei benzi pe sens.

„Autostrada București – Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A5 București – Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București – Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multi critieriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu. Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale.

Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București – Ghimpați – Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București – Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București – Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București – Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm.

Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic”, a declat directorul CNIR, Gabriel Budescu, despre drumul expres București-Giurgiu.

Drumul expres București-Giurgiu
Drumul expres București-Giurgiu

Te-ar putea interesa și: Detalii cruciale despre Autostrada 6 (A6). CNIR anunță stadiul lucrărilor pe drumul de interes internațional

Când încep licitațiile pentru drumul expres București-Giurgiu?

Acesta va fi primul proiect nou al CNIR, iar licitația pentru studiul de fezabilitate, inițial planificată pentru o dată mai apropiată, a fost amânată până la sfârșitul anului 2024.

Un aspect important al traseului este ocolirea zonei protejate Comana, sit Natura 2000. Toate variantele propuse vor fi analizate de Ministerul Transporturilor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, unde se vor face simulări de trafic pentru a determina cea mai eficientă rută.

În ceea ce privește finanțarea pentru drumul expres București-Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să analizeze posibilitatea finanțării prin parteneriat public-privat, luând în considerare toate opțiunile de finanțare: fonduri europene, fonduri de la bugetul de stat și parteneriat public-privat.

Astfel, drumul expres București-Giurgiu, esențial pentru infrastructura de transport din România, își continuă evoluția sub coordonarea CNIR, cu planuri solide de analiză și dezvoltare, menite să asigure o soluție optimă pentru această conexiune rutieră vitală.

Citește și: Un pas important pentru Drumul Expres Focșani-Brăila. Proiectul ambițios de peste 5,5 miliarde de lei va ajunge curând pe masa Guvernului