- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cat de interesati sunt romanii sa cumpere produse sustenabile

20 Nov, 17:38 • Redactia DailyBusiness
Consumatorilor romani considera ca cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt, in ordine, diminuarea consumului casnic de apa si energie (32,56%), existenta unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%), arata un sondaj despre perceptia romanilor asupra sustenabilitatii, comunicat de Unilever South Central Europe.
Cat de interesati sunt romanii sa cumpere produse sustenabile


Consumatorii romani
declara ca sunt interesati sa achizitioneze produse sustenabile in
primul rand pentru a oferi familiei un stil de viata mai sanatos.

La Unilever,
credem ca singurul model de business acceptabil in viitorul apropiat
este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent in randul
consumatorilor romani arata ca acestia sunt tot mai preocupati de
adoptarea unui stil de viata mai sanatos, de reducerea facturilor de
apa si electricitate, intr-un cuvant – de sustenabilitate”, a
declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.

Sondajul despre
perceptia consumatorilor romani asupra sustenabilitatii a mai aratat
ca:

  • 30,51% dintre
    respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs
    sustenabil, in timp ce 23,35% spun ca probabil nu ar plati pretul
    mai mare
  • Dintre masurile
    pe care le iau consumatorii pentru un stil de viata sustenabil, cele
    mai frecvente sunt, in ordine, reducerea consumului de apa,
    reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viata
    sanatos prin reducerea consumului de sare, zahar si grasimi,
    alegerea unor mijloace de transport mai putin poluante
  • 38,56% dintre
    respondenti considera ca autoritatile sunt cele care detin cel mai
    important rol in propunerea de solutii pentru o dezvoltare durabila,
    iar 13,77% dintre acestia cred ca si companiile au un rol in acest
    sens
  • 17,16% dintre
    consumatori nu stiu daca produsele pe care le achizitioneaza sunt
    sau nu sustenabile

In privinta
activitatilor care au cel mai mare impact negativ asupra mediului,
51,65% dintre respondenti considera ca transportul este cel mai
poluant, 41,13% au numit industria si numai 5,19% consumul casnic.

Astfel, sondajul
arata ca publicul roman nu constientizeaza cat de mult dauneaza
mediului inconjurator consumul casnic, fie ca este vorba de deseuri,
de consumul de apa sau energie electrica.

Conform studiilor
Unilever, 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculata
de-a lungul intregului ciclu de viata, este generata in timpul
consumului casnic, si numai 2% in cadrul operatiunilor de transport.

Sondajul a fost
efectuat in cursul lunii august de Mercury Research pe un esantion de
838 persoane cu varsta de peste 14 ani, din mediul urban.

Unilever este
prezent in Romania din anul 1995. De atunci a investit aproape 125
milioane euro, prin cele doua companii: Unilever South Central Europe
– care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari
in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova
si Kosovo – si Unilever Romania, compania care gestioneaza
operatiunile de productie desfasurate pe platforma industriala de la
Ploiesti.