Traficul a devenit, în ultimii ani, o problemă structurală, șoferii petrecând ore în șir în coloană, siguranța rutieră rămâne scăzută, iar parcările reprezintă o sursă permanentă de disfuncționalități. Sistemele diferite de tarifare și zonele colorate, gestionate separat de primăriile de sector și de Primăria Capitalei, fac ca până și un șofer străin care încearcă să își achiziționeze un abonament temporar de parcare să se lovească de un labirint administrativ. În acest context, Ciprian Ciucu spune că își propune să transforme Bucureștiul într-un „oraș al pietonilor și bicicliștilor”, cu un transport în comun „predictibil și prioritar”.
El explică în programul său modul în care vrea să reorganizeze infrastructura de suprafață.
„Vor fi create coridoare de transport public cu benzi dedicate pentru autobuze, troleibuze și tramvaie pe axe principale (de ex. Balta Albă – centru, Drumul Taberei – centru, Colentina – centru, etc) cu semaforizare prioritară”, arată Ciprian Ciucu, potrivit Fanatik.
Noul primar promite, de asemenea, un bilet unic și o aplicație integrată pentru toate mijloacele de transport: STB, metrou, tren metropolitan. Acestea vor fi completate de parcări de tip park&ride amplasate în afara orașului, la intrările de pe principalele artere.
Unul dintre proiectele majore pe care Ciucu intenționează să le continue este cel al celor 13 drumuri radiale, menite să reducă traficul din centrul orașului. Radialele sunt concepute ca trasee care pornesc de la noua Centură a Bucureștiului (A0) și intră ordonat în Capitală.
„Aceste drumuri trebuie să devină zone urbane civilizate, nu simple șosele de tranzit. Se ‘bulevardizează’ intrările în oraș. Legături reale cu transportul public trebuie executate de Primăria Municipiului București, astfel la capătul fiecărei radiale trebuie să existe stații STB reorganizate, Park&Ride, potențiale stații pentru trenul metropolitan”, mai arată Ciprian Ciucu.
Problema parcărilor ocupă un loc central în planul noului primar general. Ciucu spune că va „elibera spațiul public de mașini parcate haotic”, dar promite și construirea de noi locuri de parcare, mai mici și mai numeroase, considerând că parcările de mari dimensiuni nu sunt suficient utilizate, exemplul clasic fiind cea de la Universitate.
El vorbește și despre necesitatea unei politici unitare în Capitală. Una dintre cele mai ambițioase propuneri este implementarea unei „politici de parcări aplicată unitar, cu tarife preferențiale (mai scump în centru, mai ieftin în cartiere) și abonamente rezidențiale”.
Ciucu nu precizează explicit dacă intenționează să negocieze cu primăriile de sector preluarea sistemelor locale de parcare către administrația generală, însă subliniază rolul digitalizării. El propune „o aplicație unică pentru rezervare, plată și control, transparență în utilizarea locurilor și veniturilor din parcare”, un instrument care ar uniformiza regulile și ar oferi șoferilor un cadru mai clar.