- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Logan 2, concurent pentru Passat? Cum va arata noua generatie Dacia

02 May, 00:01 • razvan.codorean
Dacia pregateste lansarea, cel mai probabil in 2012, a noii generatii Logan. Francezii de la Renault vor sa dea lovitura cu o masina "mai germana, mai nordica, onesta ca un Volkswagen" si ieftina ca "legendarul" Logan, prima ''masina globala'' a producatorului de la Mioveni.
Logan 2, concurent pentru Passat? Cum va arata noua generatie Dacia

Loganul este deja imbatranit, cel putin pentru standardele occidentale. Din 2004 si pana in prezent, inginerii de la Dacia au incercat sa il cosmetizeze, insa, pe ansamblu, masina a depasit cu mult ”varsta morala”. Daca n-ar fi fost Programele Rabla, productia ar fi scazut dramatic.

Francezii de la Dacia stiau de asta inca de acum 4 ani, cand au inceput sa deseneze primele schite ale noului Logan. Au lasat-o mai moale, pentru ca, in mod paradoxal, criza a ajutat Loganul. Pretul masinii vanduta prin programele de innoire a parcului auto a fost imbatabil, iar vanzarile au depasit 1,3 milioane de exemplare, un nivel peste cele mai optimiste asteptari.

Acum insa, odata cu primele semnale de iesire din criza, francezii au intetit pregatirile pentru lansarea noului model. Vor sa prinda noul ”val” al cererii cu o masina moderna, mai putin poluanta si cu un pret la fel de bun ca Loganul. Vor reusi?

Puse cap la cap, informatiile, fotografiile, declaratiile pe surse contureaza imaginea unui model superior din toate punctele de vedere proiectului X90 (Logan).
[img=1432][/img]

Dupa ce seful de design al Renault, Larens van den Acker, afirma despre noul model, ce a primit numele de cod X52, ca va fi unul de cu un „aer” german, francezii de „La Revue Automobile au prezentat, recent, cateva imagini. Bineinteles, avem de-a face doar cu un studiu de design.

Vrem ca Renault sa fie mai latin, Dacia mai nordica, mai germanica„, a afirmat van den Acker, conform site-ului 0-100.ro.

„Renault senzual, Dacia robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienti. Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o masina onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate” , a mai spus designerul de la Renault.

Noua masina este vazuta, astfel, undeva intre Renault Fluence, Skoda Octavia, VW Passat, Ford Focus si Chevrolet Cruze. Cel putin din punct de vedere vizual. Cu alte cuvinte, low-cost cu „fata umana „.
[quote=Larens van den Acker, seful de design de la Renault] Nu vreau ca oamenii sa se simta rusinati ca sofeaza un Logan[/quote]
Potrivit francezilor de la „La Revue Automobile”, noul Logan ar putea avea multe in comun cu Renault Fluence. Va masura 4,60 metri in lungime, va avea un portbagaj gigantic de 500 de litri, iar la capitolul motorizari va beneficia de noua gama de motoare Euro 5 H4si H5, de 1.4 si 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scazute si un consum de carburant mai redus.

Este posibil ca cea mai ieftina varianta sa primeasca motorul K7 upgradat la Euro 5. Nu este exclus si ca viitoarea generatie Dacia sa aduca si primul model „eco”, construit exclusiv pentru pietele dezvoltate.

Tot la nivel de dotari, noul model va beneficia si de o gama de dotari de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de echipare de top. Francezii vor aduce si noi culori, de la rosu, la galben si alte culori mai deschise. In prezent, gama Dacia se caracterizeaza prin tonurile de gri, negru, albastru si maro.

Principalele atuu-uri vor fi, insa, ca si in cazul actualului model, pretul competitiv, spatiul interior mare, portbagajul si, in general, tinuta de drum.

Francezii vorbesc de un pret standard de 13.000 euro pentru varianta 1,6 si 110 CP si de 15.000 euro pentru dCi 85. Interesant este faptul ca, anterior, inginerii francezi anuntau ca pretul noului Logan va fi mai ieftin decat cel al modelului actual.

„De la demararea proiectului Logan, in 2004, si pana acum, am acumulat foarte multe cunostinte in materie de fabricatie a automobilelor low cost. Logan si masinile contruite pe platforma Logan (denumita tehnic B0 – n.r.) au acum acoperire globala si asta ne permite sa negociem cu multi furnizori. Astfel putem achizitiona componente la preturi foarte avantajoase si asta ne va permite ca urmatorul Logan sa fie chiar mai ieftin decat actualul”, a afirmat Gerard Detourbet, directorul programului Logan, intervievat de 0-100.ro.
[img=1433][/img]

„Va fi cu siguranta o berlina, o masina de familie construita pe o platforma noua, tot la fel de spatioasa, insa ceva mai bine ingrijita si ma refer aici in principal la liniile caroseriei si tot ce inseamna interior”, a declarat, anterior, pentru DailyBusiness.ro, analistul auto Daniel Costea.

Francezii se grabesc sa lanseze noul Logan, in tentativa de a se adapta noilor realitati din piata auto. Daca in anii anteriori, Loganul a performat in mare parte datorita programelor de tip „Rabla”, acum, odata cu incheierea acestora, pretul nu mai poate reprezenta argumentul principal.

Hyundai, Kia, Ford si Volkswagen „isi ascut sabiile”

In plus, concurenta se anunta a fi tot mai puternica. Hyundai si Kia, doi dintre principalii rivali, mizeaza pe acordul de liber schimb intre UE si Coreea de Sud.

Chinezii s-au instalat deja in Bulgaria si cauta o noua locatie, Ford se pregateste sa lanseze productia B-Max la Craiova, iar adversarii traditionali, de la Volkswagen la Peugeot-Citroen, n-au stat nici ei cu mainile in san si au lansat sau preconizeaza lansarea unor modele ieftine, cu un plus calitativ fata de Logan.

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe a declarat, de altfel, recent, pentru DailyBusiness.ro, ca Dacia este constienta de concurenta si ca pregateste lansarea a cate doua noi modele anual.

Despre Logan 2.0 a refuzat sa comenteze. A spus doar ca va fi o masina destinata tuturor pietelor internationale, nu numai celor emergente.

Potrivit surselor Renault, cert este ca noul model a intrat, deja, in faza de pre-productie. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia lucreaza deja la noile componente. Piesele vor proveni, in marea lor majoritate, de la modelele constructorului francez aflate in productie in urmatorii 2 ani, estimeaza expertii.

Sapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume: Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.