- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Vara promotiilor: Dealerii auto se intrec in reduceri de pana la 8.000 euro

23 Jul, 00:01 • razvan.codorean
Scaderea la jumatate a vanzarilor de automobile in primul semestru a declansat un adevarat razboi al supravietuirii intre dealerii si producatorii auto care, cu falimentul la usa, s-au inscris intr o cursa disperata - "cine vinde cel mai ieftin". Specialistii auto spun ca anul 2009 este cel mai bun moment pentru a cumpara o masina.
Vara promotiilor: Dealerii auto se intrec in reduceri de pana la 8.000 euro

Reduceri de pana la 8.000 de euro, optionale gratuite, leasing pentru orice venit, TVA platit de firma, credite fara dobanda. Dealerii auto se bat pe o piata auto ce s-a intors brusc in timp, pana la nivelul de acum 6 ani.

Expertii auto spun ca, daca pana acum se puteau face prognoze cat de cat exacte cu privire la evolutia vanzarilor si preferintele romanilor in materie de masini, in prezent, piata actioneaza haotic, jucatorii fiind angrenati intr-un adevarat razboi de marketing.

„Daca ma intrebati cum vor evolua vanzarile, nu stiu ce sa va raspund. Piata trece prin convulsii puternice, iar datele statistice nu mai reprezinta aproape nimic. Ecuatia vanzarii unei masini a capatat mult mai multe necunoscute decat pana acum”, a declarat, pentru DailyBusiness.ro, expertul auto Dan Vardie.

Specialistii spun ca, daca pana acum se stia foarte bine care sunt clientii tinta pentru diversele clase si modele auto, acum e ceva mai dificil de targetat, in contextul in care piata creditarii, pe care se baza mare parte din vanzari, este in colaps, iar vanzarile cu „bani din buzunar” s-au evaporat, in contextul in care veniturile romanilor au fost puternic afectate de criza.

Reprezentantii APIA recunosteau, de altfel, ca „singurele sperante sunt legate de reactia pietei la deschiderea programului de innoire a parcului auto catre achizitia de vehicule comerciale (atat de catre persoane fizice, dar mai ales de cele juridice) si acceptarea leasing-ului ca sursa de finantare. O alta speranta este legata de relansarea creditului, aceasta fiind insa la indemana bancilor”.

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, spune ca cei mai castigati sunt clientii, care au la dispozitie o oferta nesperata acum cateva luni.

„Asistam la schimbari de mentalitate atat la nivelul clientului, care incepe sa perceapa tot mai mult masina ca pe un obiect util, si abia apoi ca un simbol al unui statut social aspirational, cat si la o schimbare de mentalitate in domeniul serviciilor auto”, a mai spus managerul de la Dacia.

Cert este ca, potrivit specialistilor, anul 2009 este cel mai bun an pentru achizitia unei masini, in contextul in care preturile sunt la un nivel scazut, iar dealerii sunt dispusi sa negocieze acordarea unor optiuni gratuite, care altadata ar fi costat cateva sute de euro in plus.

„Cred ca important, in acest moment, pentru cel care vrea sa isi cumpere o masina, trebuie sa fie in primul rand criteriul financiar. Sa isi cumpere automobilul care si-l permite, al carui cost post-vanzare poate sa il suporte”, spune Marius Carp, fostul director al APIA. „O masina luata in leasing sau credit inseamna un cost lunar, cel cu rata, care, in actualele conditii, este instabil, vezi fluctuatia dobanzilor si deprecierea leului. Cred insa ca, dincolo de oportunitate si utilitate, in prezent ofertele din piata sunt mai mult decat tentante, iar acest argument poate fi decisiv in decizia de achizitie”, a mai spus analistul.

Batalia pe clienti

O trecere in revista a ofertelor si promotiilor oferite de producatorii si dealerii auto nu poate porni decat de la principalul jucator din piata, Dacia, care, chiar si in aceasta perioada de criza, a reusit sa vanda mai mult decat restul pietei (18.140 de unitati in primul semestru), cu toate ca diferentele de pret nu mai sunt atat de clare.

Dacia ofera astfel, pana pe 31 iulie, pentru toata gama de modele, de la autoturisme, van si pick-up, aerul conditionat cadou, precum si dobanzi promotionale la leasing incepand cu 0%, prin RCI Leasing Romania IFN.

Pentru cei care aleg creditul, realizat prin RCI Finantare Romania in parteneriat cu BRD-GSG si Asiban, Dacia ofera si asigurarea Casco pe un an gratuita si avans zero. Dacia le ofera, pe de alta parte, celor care vor sa cumpere o masina prin programul rabla, dublarea primei de casare de 3.800 lei.

Si Renault, compania mama, vine cu oferte tentante, pentru toata gama de modele. Renault Symbol, de exemplu, este comercializata cu preturi pornind de la 6500 de euro, ce includ prima de casare, 3 ani garantie, un an Casco si finantare cu dobanda 0%.

Pentru marca Skoda, Brady Auto Center propune discounturi de 8% si avantaje client de pana la 1.340 euro, doua dintre cele mai vandute modele, Fabia si Octavia, beneficiind de preturi promotionale: SkodaFabia Elite 1.2 HTP / 60 CP, de la 8.090 euro si noua Octavia Drive 1.9 TDI / 105 CP de la 13.382 euro.

Un alt jucator important din piata, Chevrolet, a lansat o puternica campanie de reduceri promotionale. Modelul Spark este disponibil cu o reducere de 17% pana la 30 septembrie, Aveo Sedan se vinde cu un discount de pana la 25,8%, pana la 31 iulie, iar modelul Lacetti beneficiaza de reduceri de 39% pana la 31 august. Ofertele s-au dovedit a fi inspirate, dovada ca, potrivit datelor APIA, vanzarile marcii au crescut cu 74% in trimestrul II fata de trimestrul I, de la 658 la 1.142 unitati.

Ford poate fi considerat unul dintre campionii reducerilor promotionale. Romcar, importatorul marcii pentru Romania propune, in aceast perioada, discounturi de la 2.023 euro pentru noul Ford Focus cu motorizare 1.8 TDCi, in patru si cinci usi, la 7.300 euro in cazul SUV-ul Kuga.

Reduceri importante sunt si la modelele S-MAX si Galaxy de 5.593 euro, respectiv 6.783 euro din pretul de lista cu TVA inclus, 5.355 euro pentru modele Mondeo cu motorizarile de 2.2 TDCi, de 2.3 PFi si de 2.5T si intre 4.974 euro si 7.378 euro pentru autoutilitara Transit.

Autoitalia, importatorul Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia, SsangYong, Maserati, Infiniti, Honda motociclete si Segway, propune, dincolo de discounturile ce pleaca de la 2100 de euro, in cazul Punto Clasic 2008 si ajung pana la 3.800 euro cu TVA pentru Linea, model 2008, o oferta de finantare interesanta, prin programele Fiat 40 si Fiat 50.

Astfel, in cazul achitarii unui avans de 40%, respectiv 50% din valoarea celor 10 modele comercializate, restul sumei poate fi achitata din 2010, esalonat pe o perioada de 2-3 ani.

Autoitalia a lansat si o campanie de vanzari in leasing in care, la fel de interesant, se poate inscrie oricine are salariul legal si un avans de 2009 euro.Cu o oferta similara vine si Peugeot care propune sistemul MyDeal, prin care garanteaza finantarea pentru orice model comercializat indiferent de venitul cumparatorului. Durata finantarii este de la 12 la 60 de luni, iar comisioanele sunt zero.

Pe de alta parte, Peugeot isi atrage clientii, oferindu-le, promotional, posibilitatea de a-si cumpara masina fara TVA, achitat de importatorul Trust Motors.

Un alt jucator semnificativ din piata auto romaneasca, Toyota a ales varianta discounturilor promotionale, oferind reduceri de pana la 7.936 Euro (TVA inclus) pentru Land Cruiser 120, insistand si pe oferta de garantie de 5 ani si 15% reducere pentru reviziile facute pana pe 31 de august in service-urile importatorului.

Volkswagen se bazeaza pe colaborarea cu Porsche Bank, oferind reduceri promotionale pe toata gama de modele si conditii de credit relaxate, iar Audi ofera, cu ocazia centenarului, mai multe oferte speciale pentru toata gama sa de modele: versiuni speciale -100 Ani”, echipari variante, cu livrare imediata din stoc si reduceri de preturi, fara insa a fi specificat nivelul reducerii. Audi isi vinde modele cu preturi pornind de la 15.100 de euro, in cazul Audi A3 City Edition pana la la 85.000 Euro + TVA, in cazul Audi R8.

Pe segmentul premium, la marci precum Bentley, reducerile si optionalele se negociaza de la caz la caz, relatia fiind una personalizata, avand in vedere preturile ridicate ale acestor limuzine.