- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Retailerii anunta masuri de compensare a cresterii TVA la 24%

01 Jul, 15:33 • Redactia DailyBusiness
Preturile din magazinul Ikea din Capitala precum si cele pentru 1.200 de produse comercializate in supermarketurile Billa nu se vor modifica, in conditiile majorarii TVA de la 19%, la 24% de la 1 iulie 2010, au anuntat reprezentantii celor doua companii, care au fost urmate la scurt timp si de alti retaileri.
Retailerii anunta masuri de compensare a cresterii TVA la 24%

Compania Ikea Romania a decis sa suporte costurile provocate de modificarea TVA din resurse proprii.

Vanzarile magazinului Ikea din Baneasa au scazut cu 9% anul trecut, pana la 349 mil. lei (82 mil. euro), inclusiv TVA, comparativ cu 2008.

De asemenea, Billa Romania va demara de la inceputul lui iulie un program denumit „Billa Romania ingheata TVA-ul! Preturi neschimbate la peste 1200 de articole!”.

„Peste 1200 de articole de importanta sociala din necesarul zilnic, comercializate de supermarketurile din lantul Billa Romania, precum: lapte, oua, faina, ulei isi vor pastra preturile de raft anterioare modificarilor legislative”. se arata intr-un comunicat Billa.

Totodata, Metro Cash & Carry Romania a anuntat o masura de compensare a maririi TVA prin acordarea unui discount de 4,04% din pretul produselor vizate. Oferta este valabila in perioada 1-14 iulie 2010, exclusiv pentru produsele promotionale cuprinse in cataloagele Metro.

Si real,- Hypermarket a anuntat ca majorarea TVA pentru catalogul promotional aferent perioadei 1-14 iulie 2010 va fi suportata integral de catre companie, astfel incat clientii pot achizitiona produsele din acest catalog cu preturile neschimbate.

„In ceea ce priveste programul pentru asigurarea unui numar de 300 de produse de baza cu cele mai mici preturi acesta continua si avem in vedere introducerea de articole noi cu pretul cel mai bun pentru a atinge numarul propus”, se arata intr-un comunicat al companiei.

Update 1 iulie

O masura similara a anuntat joi si Carrefour Romania, care mentine preturile la acelasi nivel pentru toate produsele din catalogul aniversar din perioada 30 iunie – 12 iulie in hypermarketurile sale.

„In ciuda majorarii TVA-lui aceste preturi vor ramane neschimbate”, se arata intr-un comunicat al Carrefour Romania.

Masuri de compensare a cresterii TVA au anuntat si retailerii online.

Astfel, eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, lanseaza, incepand de joi facilitatea de recuperare a 5% din pretul produselor achizitionate (echivalentul procentului de crestere a TVA-ului).

„Prin completarea unui formular online simplu cu detaliile unei facturi emise si platite dupa 1 iulie, eMAG emite automat un voucher de cumparaturi egal cu 5% din valoarea achizitiei efectuate”, se mentioneaza intr-un comunicat eMag.

Voucherele sunt transmisibile, se pot cumula si pot fi utilizate in primele 6 luni de la emitere, cu o singura conditie – sa fie folosite intr-o comanda ulterioara de cel putin 300 lei.

Facilitatea de recuperare a procentului de 5% din valoarea facturilor va fi oferita pana la 31 iulie 2010, perioada putand fi prelungita, au precizat reprezentantii eMag.

Totodata, ca urmare a majorarii taxei pe valoare adaugata de la 19% la 24%, lantul de magazine deco bam boo a luat decizia de a nu creste preturile produselor sale.

Cu o retea de 22 de magazine care acopera toate zonele tarii si o prezenta de 7 ani in Romania, conceptul bam boo ofera 5.000 de tipuri de produse destinate in special decoratiunilor pentru casa, mobilier, aromaterapie si relaxare.