- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Cheltuiesti si economisesti in acelasi timp. Cum vrea BRD sa-si creasca soldul depozitelor

27 Jun, 15:47 • adrian.mihaltianu
BRD-Groupe Societe Generale, a doua banca de pe piata locala in fucntie de active, a lansat joi un nou serviciu prin care clientii care achita cumparaturile cu cardul la POS sau online pot transfera automat o suma de bani catre contul de economii. Acest serviciu va ajuta si banca sa isi majoreze soldul depozitelor atrase de la clienti.
Cheltuiesti si economisesti in acelasi timp. Cum vrea BRD sa-si creasca soldul depozitelor

Practic, la fiecare
plata cu cardul (in tara sau in strainatate), din contul de debit al
clientului se transfera o suma stabilita de el (fixa sau procent din
cumparaturi) in contul de economii, a explicat Elena Oprea, director
executiv delegat marketing & management produse BRD.

Astfel, o suma este
trecuta automat in contul de economii ales, in functie de optiunea
clientului (care poate fi schimaba pe parcursul contractului):

  • Rotunjirea
    sumei platite cu cardul pana la prima valoare intreaga
  • Rotunjirea
    sumei platite cu cardul pana la prima suma multiplu de 10
  • Procent din
    suma platita: 1/5/10/15/20%
  • Suma fixa,
    indiferent de suma cheltuita: 1/5/10/20/50 lei sau 1/2/5/10/15 euro
    sau dolari

Elena Oprea a
precizat ca banca estimeaza ca circa
30.000
– 50.000
dintre clientii BRD isi vor
activa aceasta optiune in primul an de la lansare.

Ea recunoaste ca
serviciul tinteste in principal clientilor persoane fizice existenti
ai bancii, insa nu exclude si atragerea de noi clienti.

Conform acesteia,
accesul la serviciu presupune detinerea unui card de debit atasat
unui cont curent si a unui cont de economii. Serviciul este gratuit,
iar transferurile intre contul curent al clientului si contul de
economii nu sunt purtatoare de comisioane. Sumele economisite sunt
remunerate cu dobanzile standard valabile pentru conturile de
economii, in functie de tipul si moneda acestora.

„In ultima
perioada am observat o crestere destul de mare a platilor cu cardul,
in timp ce economiile au avansat si in criza, chiara daca veniturile
s-au redus. Astfe, am vrut sa combinam cele doua servicii si cred ca
produsul are potential. Este o premiera pentru piata romaneasca, insa
mai exista la nivel mondial”, a spus Adrian Jantea, director
comercial persoane fizice BRD.

Potrivit lui Adrian
Jantea, in SUA este foarte utilizata optiunea de economisire prin r
otunjirea sumei platite cu cardul pana la prima valoare intreaga. De
asemenea, si alte banci din grupul Societe Generale au astfel de
optiuni pentru clienti.

El a recunoscut ca
acest nou serviciu va ajuta si banca sa-si creasca soldul de
economii.

Clientii au
optiuni de economisire constanta a unor sume mici, dar care pe
perioade lungi devin interesante. Astfel pot economisi si persoanele
care nu au venituri foarte mari”, au mai spus oficialii bancii.

Pentru a promova
acest serviciu, BRD va acea o campanie radio, in timp ce clientii
existenti vor fi informati prim e-mail si SMS. Reprezentantii bancii
nu au mentionat bugetul de promovare.

Titularul
serviciului poate economisi pentru el insusi, pentru copiii sai sau
chiar pentru alte persoane.

BRD, parte din
Grupul Societe Generale, are peste 2,3 milioane de carduri valide,
1.500 de ATM-uri si 21.000 de POS-uri.

BRD a trecut din nou
pe profit, dupa pierderea inregistrata la finalul anului 2012,
rezultatul net al primului trimestru fiind de
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/brd-profit-de-aproape-10-ori-mai-mic-in-primul-trimestru-89184/]13
milioane lei[/url], in scadere cu 84% fata de primele trei luni din
2012. Volumul depozitelor a crescut, la sfarsitul primului trimestru
cu 3% fata de 31 martie 2012, ajungand la 32,54 miliarde lei, in timp
ce volumul total al creditelor acordate clientelei era de 34,97
miliarde lei, mai mare cu 2,1%.