- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Spuza : Piata cardurilor bancare prepaid are mare potential in Romania

05 Dec, 15:57 • adrian.mihaltianu
Piata cardurilor bancare prepaid are mare potential in Romania, in conditiile in care sunt putine tari din Europa care au lansat astfel de carduri. In zona tarii noastre, cele mai dezvoltate piete de prepaid sunt in Turcia si Polonia, a declarat joi Bogdan Spuza, directorul executiv al departamentului marketing si managementul produselor din cadrul BRD.
Spuza : Piata cardurilor bancare prepaid are mare potential in Romania

El a mai spus ca piata romaneasca imita cu
o intarziere de 2-3 ani alte tari din regiune. „Am vazut cum se comporta
utilizatorii din alte tari precum Polonia si Turcia. Acum vedem momentul
oportun pentru astfel de carduri cadou. Cardurile prepaid nu sunt prezente in
toata Europa”, a mentionat Spuza.

BRD Groupe Societe Generale a lansat cardurile bancare prepaid, care sunt
nenominale si pot fi reincarcate cu sume de pana la 10.000 lei pe an. Banca
estimeaza ca in anul 2014, circa 50.000 – 70.000 de astfel de carduri vor si
oferite cadou de catre clientii institutiei.

Noile carduri nu necesita detinerea unui cont bancar si sunt oferite in doua versiuni: Gift Carduri si Carduri Reincarcabile.

Emise in moneda nationala sub sigla MasterCard, cardurile prepaid sunt destinate clientelei persoane fizice.

Bogdan Spuza, directorul executiv al departamentului marketing si managementul produselor din cadrul BRD, a declarat ca estimeaza ca in 2014 vor fi emise intre 50.000 si 70.000 carduri prepaid, in special din categoria Gift Card.

„Fiind produse noi pe piata, avem asteptari mai mari pentru cardurile Gift, iar pe cele reincarcabile estimam ca vor fi alese de circa 10.000 – 20.000 clienti”, a spus Spuza, care a adaugat ca acestea se gasesc in prezent in 50 de sucursale BRD, urmand sa ajunga si in celelalte.

Potrivit oficialului BRD, nu sunt foarte mule tari din Europa care au carduri bancare prepaid, cea mai dezvoltata piata fiind cea din Marea Britanie. In regiunea noastra, cele mai dezvoltate piete sunt in Turcia, unde cardurile prepaid au o cota de piata de peste 5% din totalul cardurilor, si Polonia, cu o cota de circa 5%.

El se asteapta ca si alti concurenti din piata sa lanseze astfel de carduri prepaid, in conditiile in care in Romania „competitia in banking este foarte dura”.

Intrebat la cat se ridica investitia in aceasta noua lansare, Bogdan Spuza a spus ca un astfel de proiect de carduri este costisitor, fiind vorba de sute de mii de euro, iar investitia s-ar putea recupera in 4-5 ani.

„Cardurile prepaid sunt solutii simple pentru clienti, familie si persoanele apropiate. Prin gift carduri propunem o modalitate de a face cadouri celor dragi. Cardurile reincarcabile pot contribui la sustinerea tinerilor de catre cei apropiati, fiind un prim produs bancar”, a spus Bogdan Spuza.

Cardurile cadou sunt disponibile pe loc, fara sa fie necesara deschiderea unui cont bancar, sunt nenominale si pot fi utilizate la orice comerciant din Romania care afiseaza sigla MasterCard. Valabilitatea acestui tip de card prepaid este de 1 an, iar suma maxima este de 1.000 de lei.

„Gift cardul il putem oferi cadou unei persoane careia nu-i cunoastem preferintele, cu ocazia diverselor evenimente, precum sarbatorile de iarna, aniversari, nunti, botezuri, Valentine’s Day, martisor, 8 Martie. Cardurile au si 6 tipuri de design plus unul generic, in functie de ocazia cu care este oferit”, a explicat Elena Oprea, director executiv adjunct, marketing si managementul produselor, BRD – Groupe Societe Generale. 

Ea a subliniat ca cel care achizitioneaza un card prepaid nu trebuie sa fie neaparat client BRD.

Cardurile reincarcabile sunt de asemenea disponibile imediat, fara sa fie nevoie de cont bancar. Ele pot fi alimentate cu pana la 10.000 de lei pe an calendaristic, cu posibilitate de reincarcare in perioada de valabilitate de 3 ani. Cardurile reincarcabile pot fi folosite atat in Romania, cat si in strainatate atat pentru plata la comerciantii acceptanti, cat si pentru retrageri de numerar la ATM. In acest caz, retragerea de la bancomat are un comision de 5 lei.

De asemenea, cardurile reincarcabile dispun de tehnologia contactless si pot efectua plati rapide, de mica valoare, fara introducerea codului PIN.

Comisioanele de emitere card sunt de 10 lei pentru cardurile cadou si de 20 de lei pentru cardurile reincarcabile. Banca nu percepe alte comisioane de administrare anuala pentru acest tip de carduri.

Potrivit bancii, in acest moment nu se pot face plati online cu cardurile prepaid.

Utilizatorii pot consulta gratuit soldul la orice bancomat din Romania si pot vizualiza extrasul cu ultimele 10 tranzactii.

Cardul reaincarcabil poate fi alimentat momentan numai in unitatile bancii, iar pe viitoar ar putea fi facuta aceasta operatiune si online.   Conform BRD, cardurile nu se inlocuiesc si nu se reinoiesc. In caz de pierdere sau furt, utilizatorul isi poate recupera banii de pe card de la unitatile bancii.

BRD-Groupe Societe Generale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. BRD are 2,3 milioane de clienti si opereaza o retea de aproximativ 900 de unitati. Banca are peste 2,3 milioane de carduri valide si o retea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri si 1.500 de ATM-uri.

BRD a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit net de 51 milioane lei (11,5 mil. euro), de 5 ori mai mare comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand a fost de 10 milioane de lei (2,2 mil. euro).

Citeste si: BNR incurajeaza instrumentele de plata fara numerar