- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Ziua in care te tragi de sireturi cu seful. Vezi cele mai tari farse de 1 aprilie in companiile romanesti

01 Apr, 10:02 • Redactia DailyBusiness
Aflati ce persoana importanta din PR a fost la un pas de atac de cord cand si-a vazut agentia facuta cu ou si cu otet in ziar, sau povestea proprietarului de companie care a trebuit sa faca fata nurilor unei domnisoare trimisa la interviul de angajare de propria-i sotie, intr-un material dedicat zilei pacalelilor.
Ziua in care te tragi de sireturi cu seful. Vezi cele mai tari farse de 1 aprilie in companiile romanesti

Desi putini antreprenori sau manageri de top au avut un raspuns spontan la intrebarea „ce farse ati pus la cale sau ati ‘incasat’ de la colegi de 1 aprilie”, cei care au facut-o arata o alta fata a business-ului, una relaxata si plina de umor.

Crenguta Rosu, managing partner-ul agentiei de relatii publice DC Communication, a trait pe propria-i piele o „duma” a colegilor, pe care nu a uitat-o nici dupa mai bine de 10 ani.

„S-a intamplat demult, acum 10-15 ani, dar a fost geniala. Au refacut fata unui ziar national. Aparea pe prima pagina, intre ghilimele si cu litere de-o schioapa, numele agentiei sub un articol in care se scriau lucruri foarte urate despre noi. Nu mi-au zis nimic pana in momentul in care presiunea era atat de mare, incat simteam ca sunt la un pas de infarct. Atunci mi-au dezvaluit gluma”, povesteste, amuzata, sefa DC.

Tot o „victima” a fost si Sorin Stoica, seful agentiei de turism Eturia. Iar creierul intregii „operatiuni” a fost chiar sotia acestuia.

„S-a intamplat intr-o perioada in care aveam foarte multe interviuri de angajare. A intrat la mine in birou o domnisoara foarte aratoasa, care a inceput sa-mi faca avansuri. Pana la urma s-a terminat cu bine, nu am cedat, si bine am facut. In biroul alaturat se adunasera cativa prieteni si sotia mea, care au avut grija nu doar sa imi trimita domnisoara la interviu, ci sa introduca si o camera de filmat care sa surprinda momentul”, spune Stoica.

Actualul director al Eturia este, de altfel, si el, un mare amator de farse, pentru ca nu se limiteaza la a le „incasa”.

„Pe vremea cand lucram la Dasimpex (lant de distributie GSM, actualul Fonomat – n.r.), erau foarte la ‘moda’ spargerile de magazine, aproape in fiecare zi se scria de cate un magazin spart de hoti. Si am profitat. Mi-am sunat un angajat si i-am zis sa fuga repede la un magazin de-al nostru, ca a fost spart.”, rade Sorin Stoica.

Anul acesta, directorul Eturia va lua o pauza de la glumitele de 1 aprile, pentru ca, spune el, este o perioada grea.

„Voi face farse, dar apropiatilor. Nu cred ca voi organiza ceva la birou, este, totusi un an greu. Sa ma leg de salarii, nici nu se pune problema, astea sunt deja dureroase„.

Alin Preda, directorul de marketing al dezvoltatorului imobiliar Volumetric, a pus si el la cale o farsa unui coleg, in urma cu cativa ani, cand lucra in presa.

„Era intr-o intalnire cu un client, trebuia sa ii faca o prezentare, pe care o avea in servieta. Eu i-am schimbat cifrul de la diplomat. Cand sa-i dea clientului oferta, a ramas blocat, s-a chinuit vreo 10 minute fara rezultat. I-a trimis-o pana la urma pe e-mail”, isi aminteste razand Preda.

„Pe vremea aia criza era departe, ne permiteam sa facem glume pe riscul unui client”, adauga el.

Directorul unei companii de real estate a pus la punct o farsa menita angajatilor, din care a „muscat” insa o victima neasteptata – firma care le asigura paza.

„Am vrut sa-mi pacalesc angajatii, asa ca am schimbat toate codurile de acces la sistemele de securitate. Au fost tastate de atat de multe ori incat ne-am trezit cu firma de securitate la sediu, au debarcat cu masini, caini, credeau ca a avut loc o spargere”, spune seful dezvoltatorului care a preferat sa isi mentina anonimatul.

Nici Val Voicu, directorul agentiei de publicitate online Ad Evolution, nu este strain de glumitele cu iz de 1 aprilie, la care se asteapta si anul acesta. „Nu mai cred nimic de data asta”, glumeste Voicu.

O intamplare care il face sa zambeasca pe managerul Ad Evolution a fost pusa la cale acum cativa ani. Victima: un partener de afaceri. „Am rugat o domnisoara sa-mi sune un partener de afaceri si sa il anunte ca a castigat fonduri europene, nerambursabile, in valoare de 2 milioane euro”, povesteste, razand, Voicu.

El a fost de altfel implicat de Orlando Nicoara, seful diviziei online a Media Pro, intr-o farsa pusa la cale de acesta din urma pe blogul personal. Anul trecut, pe 1 aprilie, Nicoara a anuntat pe blog ca a cumparat agentia AdEvolution, iar „negocierile cu Val au durat fix 59 de secunde (6 pentru a ajunge la suma corecta, 10 le-am consumat dezbatand valoarea enorma a salariului meu, 4 au fost felicitari reciproce pt deal, 16 au fost dorinte cu ce ar vrea el sa gaseasca la intoarcere, 11 au fost detalii legate de tranferul banilor, 8 pentru revizuirea listei de prieteni/dusmani, 4 pentru urarile de bine de final)”.

Omul de afaceri Ionut Negoita a picat, anul trecut, in plasa intinsa de fratele sau, Robert Negoita, partener intr-un business evaluat la cateva sute de milioane euro, in domeniul imobiliar, hotelier, amenajari interioare si mass-media.

„A venit Robert la mine in birou, unde eram cu directorul hotelului Rin, si a batut cu pumnul in masa ca el renunta la partea lui de business, vinde tot si pleaca din tara. Eu m-am prins repede ca este o farsa, dar directorul hotelului chiar s-a speriat, l-a crezut in stare”, spune Ionut Negoita, care a incercat, la randul sau, sa le intinda o capcana colegilor sai, in urma cu 2 ani, tot de ziua pacalelilor.

„Eram in Dubai, tot intr-o zi de 1 aprilie, si am sunat in tara ca sa le zic colegilor ca ninge in Dubai. Insa s-au prins destul de repede de gluma”, rade omul de afaceri.

In holdingul de comunicare Infinit Solutions, condus de Alex Cernatescu, farsele sunt la ordinea zilei, nu se limiteaza la 1 aprilie.

„Anul trecut, de 1 aprilie, nu am facut neaparat o farsa, dar am avut grija sa ne speriem bine fetele din birou. Avem mai multe masinute cu telecomanda, pe care le impartim pe echipe: management si angajati, si ne intrecem intre noi. Fetele au fost tinta la momentul respectiv, au trebuit sa fuga de cate o masinuta naravasa”.

Voi ce farse ati facut sau ati „receptionat” la birou? Comentati aici