"Banii pe cultura, i-ar da pe bautura", "Va rugam sa ne scuzati, nu producem cat furati", "Vrem cianura pentru dictatura", "Zona poluata politic. Nu lasa politicienii sa acapareze Piata Universitatii", sunt doar cateva dintre sloganurile afisate de participantii la protestele din aceste zile.
In batalia pentru audienta, televiziunile se intrec in a prezenta cele mai ingenioase sloganuri, ai caror purtatori devin subiect de stire.
Despre cat de inventivi sunt romanii si in cat timp un slogan bun ajunge de la protest, pe micile ecrane, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu regizorul Lucian Dobrovicescu, castigator al festivalului de parodiat reclame, Grand Spoof 2011.
Potrivit acestuia, cine stie sa articuleze coerent un mesaj protestatar nu are de stat decat 10-15 minute la coada, la televiziuni, si “sigur va fi filmat”. De ce?
“Pentru ca si televiziunea este in criza. Toti si-au dat seama ca invingatorul va fi cel care stie sa creeze content. Continut, substanta, cum ar veni in romaneste. Cine da 'content', da lovitura. Unde e 'content'-ul? In mintea si sufletele noastre. Trebuie doar extras de acolo. La slogane, baieti! Sloganiti, sloganiti, numai sloganiti! Cine-i talentat intra in istorie, acum, pe loc”, este de parere Lucian Dobrovicescu.
In aceste conditii, a mai spus acelasi regizor, “cine are dictionarul de rime al lui Mihai Eminescu poate face instantaneu cariera”.
Totodata, in aceste zile, ”sloganul bun face stirea”, iar tehnica ajuta revolutia.
“Poporul sta pe Facebook, schimba idei, se indeamna, pune mana pe creion, scrie pe o bucata de carton, merge cu metroul la kilometrul 0 al exprimarii libere, se duce in fata unui cameraman, este filmat si uplinkat in timp real in satelit, comentat si livrat instantaneu in casele tuturor”, a mai explicat castigatorul Grand Spoof.
In ceea ce priveste inventivitatea sloganelor expuse de manifestanti, Lucian Dobrovicescu a afirmat ca este vorba mai mult de “ascutimea” limbii romane care a facut ca, de-a lungul timpului unele mesaje sa faca “cariera”.
“Sa ne aducem aminte de magnificul: 'Nu ne vindem tara', slogan care l-a ales si reales pe primul presedinte al Romaniei libere. Sunt cateva sloganuri care au facut cariera printre atatea altele sau care au dansat doar o vara. Au rezistat doar cele adevarate”, a adaugat Dobrovicescu.
MEDIA & MARKETING
Sloganul face stirea. In cat timp ajunge o pancarta pe ecranele TV
20 ianuarie 2012, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
16 februarie 2022, ora 14:53 in Media & Marketing |
73 vizualizari |
0 comentarii
20 ianuarie 2022, ora 21:09 in |
73 vizualizari |
0 comentarii
06 ianuarie 2022, ora 16:00 in |
52 vizualizari |
0 comentarii
21 decembrie 2021, ora 18:32 in |
70 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- EY: Cum a redus statul pretul locuintelor? Impactul cotei reduse de TVA
- Emisiunea TV care a starnit cel mai mare interes in randul fanilor in toamna 2021
- Focus Sat lansează propriul canal TV
- Starea nației revine la Prima TV
- TVR: Peste 1 milion de telespectatori au urmărit meciul de handbal al României cu Ungaria
Ultima ora