- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cat de atractiv este Bucurestiul ca destinatie de shopping

16 Nov, 16:31 • Redactia DailyBusiness
Bucurestiul ocupa locul al 24-lea intr-un top format din 33 de orase europene in privinta atractivitatii pentru shopping international realizat de Economist Intelligence Unit (EIU), fiind avantajat de preturi si tras in jos de rezultate slabe in privinta magazinelor, culturii si climei. Capitala Romaniei este pe locul trei la categoria preturi, dar pe locul 32 in functie de cultura si clima.
Cat de atractiv este Bucurestiul ca destinatie de shopping

Tot pe 24, la egalitate cu Bucuresti, cu 52,2 puncte din 100 posibile, se afla
Sofia, potrivit Indicelui Mondial al Oraselor pentru Cumparatori – Europa,
realizat de EIU. Locurile 22 si 23 sunt ocupate de Lyon si Bratislava, in timp
ce Kiev si Edinburgh ocupa pozitia a 26-a, urmate pe 28 de Varsovia, relateaza Mediafax.

 Pe primele cinci pozitii se afla Londra, Madrid, Barcelona, Paris si Roma,
iar la polul opus se gasesc Sankt Petersburg, Helsinki, Belgrad, Oslo si
Geneva.

Din Europa Centrala si de Est, cel mai bine se situeaza Praga si Budapesta,
pe 9, respectiv 10, urmate de Istanbul pe 13, Atena pe 16, Moscova (19),
Bratislava, Sofia, Bucuresti, Kiev, Varsovia, Sankt Petersburg (29) si Belgrad
(31).

EIU a clasificat cele 33 de orase in functie de cinci criterii – magazine,
preturi, comoditate, hoteluri si transport, respectiv cultura si clima.
Bucurestiul a obtinut rezultate slabe in privinta magazinelor, culturii si
climei, dar a punctat foarte bine la preturi si comoditate.

La capitolul magazine, care analizeaza numarul de locatii si branduri
internationale, volumul vanzarilor sezoniere si al bunurilor falsificate,
capitala Romaniei ocupa pozitia 28, inaintea Sofiei (29) si Atenei (30), dar in
urma unor orase precum Kiev si Helsinki (ambele 26).

 Pe primele locuri se ala
Londra, Paris si Madrid.
Bucuresti ocupa penultima pozitie, 32, in functie de cultura si clima, unde
sunt luate in calcul atractii si obiective UNESCO, calitatea restaurantelor,
evenimente culturale si sportive, restrictii privind obtinerea vizei si
agreabilitatea climei.

Singurul oras depasit este Belgrad, in timp ce Kievul si
Sofia ocupa locurile 31 si 32, chiar inaintea Bucurestiului. Top trei este
format de Paris, Roma si Berlin.

La categoria hoteluri si transporturi, pentru care EIU ia in calcul
calitatea hotelurilor, numarul de aeroporturi si zboruri, transport convenabil
spre centrul orasului si calitatea transportului in oras, Bucuresti s-a plasat
aproape de mijlocul clasamentului, pe pozitia 19, dupa Bruxelles, (18), dar inaintea
unor orase precum Milano (20) sau Oslo (21). Lideri la aceasta subcategorie
sunt Londra, Copenhaga si Barcelona.

 Bucuresti a reusit sa ocupe locul al treilea in functie de preturi, unde
sunt incluse stabilitatea cursului de schimb, costul meselor la restaurant, al
camerelor de hotel, produselor favorite si transportului.
Topul preturilor este dominat de orasele din Europa de Est, care ocupa
primele sase pozitii, respectiv Sofia, Bratislava, Bucuresti, Kiev, Belgrad si
Budapesta.

Pe ultimele locuri la preturi sunt Oslo si Geneva.
In functie de cat de comod este pentru un client strain sa cumpere, Bucurestiul
ocupa locul 5. EIU analizeaza gradul de cunoastere a limbilor de circulatie
internationala, programul magazinelor, posibilitatea de a negocia, preturile si
siguranta. Primele cinci locuri sunt ocupate de orase din Europa Centrala si de
Est, respectiv Istanbul, Praga, Kiev, Sankt Petersburg si Bucuresti, in timp ce
Sofia este pe 7, dupa Barcelona.

In coada clasamentului se afla orasele germane
Hamburg, Munchen si Berlin, iar pe ultimul loc Bruxelles.
Indicele EIU al celor mai bune orase pentru shopping din Europa se afla la
prima editie si are ca scop sprijinirea cumparatorilor sa aleaga intre cele mai
atractive destinatii europene in functie de prioritati, precum pret, ambianta
sau alti factori.