- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum schimba fuziunea dintre My Air si Sky Europe piata low-cost locala

01 Nov, 00:01 • cristina.mihai
Companiile aeriene My Air si Sky Europe au fuzionat si vor avea de anul viitor o strategie mai agesiva de dezvoltare pe piata romaneasca. In urma acestei fuziuni, se va crea o companie ce va pune probleme mai mari duo-ului din fruntea pietei, format de Blue Air si Wizz Air.
Cum schimba fuziunea dintre My Air si Sky Europe piata low-cost locala

In urma fuziunii anuntate luna aceasta, cele doua companii vor transporta impreuna in Romania in jur de 800.000-900.000 de pasageri in 2008, tinand cont de estimarile anterioare ale companiilor, ocupand astfel pozitia a treia in top. My Air ocupa si anterior a treia pozitie, insa la o distanta considerabila de Wizz Air, al doilea jucator din piata (cu target declarat de a transporta 1 milion de pasageri in acest an – n.r.).

Astfel, pentru prima data in scurta istorie a pietei aeriene low-cost, Blue Air si Wizz Air vor primi o replica mai puternica de la un al treilea jucator – entitatea nou formata de italienii de la My Air si slovacii de la Sky Europe.

„O astfel de mutare arata in ce situatie extrema se afla aceste companii. Efectele acestei aliante sunt destul de incerte. Spre exemplu: puterea de cumparare a companiilor nu creste neaparat odata cu marimea ci depinde de o serie de factori precum furnizorii si nivelul de risc”, a spus Natasa Kazmer, director de comunicare al Wizz Air, care a adaugat ca aceasta fuziune este de asemenea un semn al consolidarii pietei.

„Consolidarea pietei inca nu s-a incheiat si vor mai urma semne in acest sens”, a adaugat Kazmer.

Cel tarziu in programul de primavara, My Air si Sky Europe vor lansa noi rute in Romania. Fuziunea celor doua linii aeriene low-cost vine pe fondul crizei financiare globale.

In acest context, planurile Blue Air si Wizz Air sunt de a isi mentine pozitiile pe piata locala. Wizz Air vrea sa transporte cu peste 70% mai multi pasageri decat in 2008, iar reprezentantii Blue Air spun ca vor sa-si pastreze pozitia de lider.

Volatilitatea preturilor combustibilului, criza financiara si economiile in recesiune vor avea un efect advers asupra industriei, dar cu implicatii diverse asupra diferitelor companii aeriene. Acest lucru inseamna, de asemenea, ca acei transportatori care sunt eficienti si au un control foarte bun asupra costurilor au sanse mai mari sa beneficieze de pe urma oportunitatilor create de slabiciunile altor companii, este de parere Natasa Kazmer.

Wizz Air va fi unul dintre jucatorii castigatori de pe piata datorita situatiei financiare solide si a costurilor foarte bine administrate”, este de parere Natasa Kazmer.

Obiectivul Wizz Air pentru anul 2009 este de a transporta 1,7 milioane de pasageri din si inspre Romania. Compania vizeaza pozitia de lider din Romania inca de la finalul lui 2007, cand a estimat pentru acest an un numar de 1 milion de pasageri transportati pe rutele din Romania si astfel sa lupte de la egal al egal cu Blue Air.

„Vom continua sa ne extindem pe piata din Romania. Asa cum am anuntat deja, in februarie vom deschide cea de-a treia baza operationala din Romania, la Timisoara”, a spus Kazmer.

„In plus, vor fi asigurate noi aeronave catre bazele actuale, intreaga flota urmand sa creasca la 6 aeronave A320 noi in Romania. Numarul total de rute Wizz Air va creste la 30 (noi zboruri din Bucuresti spre Madrid, Bologna si Paris, din Cluj-Napoca spre Madrid, Bologna si Venetia si din Timisoara spre Paris, Venetia, Milano, Roma, Barcelona si Valencia), iar pana la finele anului 2009 echipa Wizz Air din Romania va include 200 de angajati”, a mai spus Natasa Kazmer.

Anul acesta, Blue Air va ramane cel mai probabil lider de piata, avand o tinta de 1,2 milioane de pasageri. Blue Air a anuntat, anterior, ca vizeaza aproape o dublare a numarului de pasageri in 2009, spre 2 milioane de pasageri transportati.