CNIR anunță că asocierea româno-bulgară de constructori formată din Danlin XXL (lider) – Groma Hold Ltd – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta a fost declarată câștigătoare, cu o ofertă de 4,76 miliarde de lei. Contractul pentru proiectare și execuție poate fi semnat, dacă nu se depun contestații în termen de zece zile.
Durata totală de realizare a acestui tronson este de 46 de luni, din care zece luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie lucrări.
„Constructorul acestui prim tronson al Autostrăzii Moţca – Iaşi – Ungheni şi-a asumat, conform documentaţiei din licitaţie, să prioritizeze execuţia unui segment cu o lungime de 5,5 kilometri pentru a asigura legătura între Moţca, DN 2/secţiunea III a Autostrăzii Unirii – A8, lotul Leghin – Târgu Neamţ şi Autostrada Moldovei A7, secţiunea Bacău – Paşcani. Acest segment trebuie realizat cu prioritate în termen de 12 luni, pentru sincronizarea proiectelor”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Citește și: Autostrada A8 fără finanțare? Controverse și acuzații despre cel mai așteptat proiect de către șoferi
Tronsonul 1 Târgu Neamţ (Moţca) – Târgu Frumos, din judeţul Iaşi, are o lungime de 27 de kilometri şi va cuprinde: 36 de poduri şi pasaje, cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km 27, în lungime de 1.100 de metri), patru tuneluri – cu o lungime totală de 1,7 kilometri, şi trei noduri rutiere (nod Moţca DN 24, Nod Paşcani DJ 208 şi nod Târgu Frumos DN 28 B).
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/autostrada-Targu-Neamt-Iasi-Ungheni-3-1024x556.jpg)
Ministerul Transporturilor (MT) a pus în dezbatere publică, săptămâna aceasta, proiectul de hotărâre de guvern (HG) pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai autostrăzii Tg. Neamț-Iaşi-Ungheni (graniţa cu Republica Moldova).
Este o porțiune de 93 de kilometri din totalul de 311 kilometri, din ceea ce ar trebui să fie Autostrada Unirii (A8) – drumul de mare viteză care va lega Moldova de Transilvania.
Costul estimat al investiției este estimat la 5,3 miliarde de euro (26,4 miliarde de lei), cu tot cu TVA, informează Europa Liberă.