Auto

Ce producator auto vrea sa depaseasca Ford si sa urce pe locul 2 in Europa

23 Apr, 16:55 • Redactia DailyBusiness
Opel, brandul european al General Motors (GM), are ca obiectiv sa devina al doilea mare producator auto din Europa dupa vanzari, in urmatorii ani, lansand noi modele care atrag cumparatorii.
Ce producator auto vrea sa depaseasca Ford si sa urce pe locul 2 in Europa

„Lucram la cea mai
semnificativa revenire din industria auto europeana. Ne-am stabilit
obiective clare. Vrem sa devenim numarul doi din Europa”, a declarat
directorul general al companiei germane, Karl-Thomas Neumann, intr-un
discurs rostit la fabrica din Eisenach, Germania.

In prezent,
Opel este al treilea mare brand din regiune, in urma Volkswagen (VW)
si Ford, conform datelor publicate de Asociatia Constructorilor
Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piata a companiei a crescut in
primul trimestru din 2014 la 6,8%, de la 6,7%, in timp ce cota de
piata a VW a fost de 11,8% iar a Ford de 7,5%, scrie Bloomberg, potrivit Agerpres.

Opel a produs
trei milioane de masini la Eisenach de cand a cheltuit 1,2 miliarde
de euro pentru a deschide fabrica din acest oras, in 1990. Uzina
produce modelul Corsa si un model subcompact Adam. Compania a primit
peste 80.000 de comenzi pentru modelul Adam de la lansarea acestuia
pe piata, a anuntat Neumann.

In primul trimestru din 2014,
Opel si marca sora britanica Vauxhall au vandut in Europa 226.888
vehicule, in crestere cu 8,5% fata de perioada similara din
2013. 

In martie, Opel a anuntat ca se va retrage de pe
piata din China, o decizie pe care seful companiei a descris-o ca
fiind mult intarziata.

Opel a raportat ca livrarile in China
vor inceta in ianuarie 2015
. Anul trecut, cei 22 de dealeri Opel au
vandut pe piata chineza 4.365 de vehicule, un numar extrem de scazut
fata de cele 810.000 de modele Buick vandute de grupul american
General Motors.

Directorul general al Opel, Karl-Thomas
Neumann, a afirmat ca „ar fi costat sute de milioane de euro
imbunatatirea imaginii brandului Opel si extinderea retelei de
distributie”.

De asemenea, Opel intentioneaza sa investeasca
245 de milioane de euro (337 de milioane de dolari) in principala sa
fabrica din Germania, Ruesselsheim. Aici vor fi produse inca doua
modele, inclusiv un Buick pentru piata din SUA. Decizia face parte
din strategia de reducere a costurilor, anuntata de General
Motors. 

Recent, grupul american a anuntat ca va retrage
marca Chevrolet de pe pietele din Europa de Vest si de Est, incepand
din 2016, pentru a face loc altor doua marci – Opel si
Vauxhall.

Aceasta retragere va conduce la o pierdere
exceptionala, cuprinsa intre 700 de milioane si un miliard de dolari,
care se va intinde intre ultimul trimestru din 2013 si prima jumatate
din 2014.

In Europa, GM se va concentra pe promovarea
vehiculelor produse de divizia sa germana, Opel, precum si pe marca
sora britanica Vauxhall, urmand, de asemenea, sa promoveze si
modelele de lux Cadillac. 

In schimb, GM va continua sa
vanda unele modele emblematice de Chevrolet pe pietele din Rusia si
in Comunitatea Statelor Independente (CSI).