Auto

Impactul dealerilor pe piata auto

27 Sep, 01:54 • Redactia DailyBusiness
Începând cu anul 2009, piața auto românească a cunoscut schimbări majore cauzate de criza economică și de modificările comportamentului de cumpărare a populației. Pentru dealerii auto, un segment important al pieței, declinul a avut ca efect, pe lângă reorganizarea sau închiderea a peste 100 de unități autorizate de marcă, oportunitatea de afimarea a unor jucători importanți, în special din zona de mașini rulate.
Impactul dealerilor pe piata auto


Autovit.ro, cea mai mare platforma profesională online dedicată
vânzării mașinilor noi și second hand, este o oglindă a realității din piata
auto și pentru segmentul de dealeri.

Astfel, din anul 2012 când în platformă
erau înregistrați 435 de dealeri care tranzacționau atât mașini noi, cât și
second hand, numărul acestora a crescut până la 1.152 în anul 2016. Doar în
ultimul an,
277 de dealeri auto au devenit parteneri Autovit.ro, iar tendința este una
crescătoare.

 

„Prezența
masivă, consistentă, transparentă și relevantă a dealerilor în mediul online
este o necesitate a zilelor noastre, care oferă cumpărătorilor acces facil la
informații pentru a compara și accesa imediat ofertele listate. Numărul
anunțurilor postate de comercianții profesioniști a crescut de la 25% în 2012
la 55% anul acesta ceea ce reflectă evoluția și importanța dealerilor în dinamica
pieței”, spune Andrei Dușu, Business Manager Autovit.ro.

 

Raportând România la piețele mature, mai exact la cele din
vestul Europei, proporția vânzărilor de autoturisme de către dealeri este încă
la un nivel scăzut față de cele realizate între persoane fizice.

„În vest, 80%
dintre tranzacții sunt realizate de dealeri și comercianți auto, în timp ce în
țară la noi persoanele fizice dețin încă un procent semnificativ când vine
vorba de vânzări și cumpărări auto”, adauga Cristian Cojocaru, Sales Manager
Autovit.ro.
 


La nivel de platformă, Autovit.ro implementează constant
facilități și programe de informare pentru vizitatori și parteneri, astfel
încât clienții să fie din ce în ce mai educați și să se îndreapte către dealeri
atunci când vor să cumpere sau să vândă o mașină.

Comercianții autorizați oferă
siguranța mașinilor vândute, garanție, evitând astfel eventuale probleme care
nu pot fi controlate la nivelul tranzacțiilor între persoane fizice și care pot
avea repercusiuni pe termen lung.
 

„Fiecare consumator analizează oportunitățile de achiziții, mai
ales atunci când suma de bani care urmează a fi investită este una
considerabilă. Primul gând este să caute cele mai ieftine variante pentru
aceeași categorie de autoturism, dar analizând în detaliu ofertele, în final se
ajunge de cele mai multe ori la alegerea unor surse de încredere în detrimentul
prețului cel mai mic. Un semn că piața este din ce în ce mai matură este faptul
că tot mai mulți clienți achiziționează mașini din surse sigure, ce oferă
garanție, transparență, precum și servicii și consultanță ulterioare
cumpărării”, continuă Cristian Cojocaru.

 


La nivel de mașini noi, pe Autovit.ro creșterea numărului de
anunțuri de la dealeri este de la 2,3% în octombrie 2012, la 7,4% în acest
moment, iar tendința este una crescătoare de la un an la altul.

 

Pentru a afla direct
nevoile din piață, Autovit.ro a organizat
un eveniment ce a reunit dealerii de top de pe platform
ă, cu scopul de a interacționa
direct și de a contribui împreună la educarea consumatorilor români și la
intensificarea numărului de tranzacțiilor anuale.