Auto

Majoritatea barbatilor romani vor sa se ocupe singuri de intretinerea autoturismului lor

19 May, 14:35 • Redactia DailyBusiness
Un studiu scoate la iveala detalii interesante despre relatia pe care romanii o stabilesc cu propria masina.
Majoritatea barbatilor romani vor sa se ocupe singuri de intretinerea autoturismului lor

Astfel, 63% dintre respondenti au
declarat ca prefera sa se ocupe singuri de intretinerea
autoturismului lor, si doar 7 % dintre ei si-ar da masina pe mana
altcuiva. In acest procent de 7%, care isi delega responsabilitatea
intretinerii masinii, 92% dintre respondenti sunt femei.

Studiul a fost realizat printr-o
metodologie de tip cantitativ, prin intermediul unui chestionar
administrat online de AutoHut.ro. Dimensiunea esantionului a fost de
551 de respondenti, care sunt posesori de carnet de conducere si
conduc frecvent o masina (proprietate personala sau nu).

Cei mai multi dintre respondentii la
studiu sunt barbati – 65% din esantion. In ceea ce priveste varsta
participantilor, 64,6% dintre ei sunt persoane tinere, cu varste pana
in 40 de ani, majoritatea rezidenti in mediul urban.

Distributia pe orase a participantilor
la cercetare indica faptul ca 32% dintre respondenti sunt rezidenti
in Bucuresti, 41%, in orase mari si foarte mari, in timp ce 27
locuiesc in orase sub 100 000 de locuitori.

[b]Groomerii – persoanele care isi
alinta masina[/b]

Studiul scoate la iveala faptul ca
majoritatea barbatilor obisnuiesc sa ii confere masinii pe care o
conduc un nume de alint.
Groomerii, asa cum sunt denumite persoanele
care isi alinta masina, au fost inspirati in alegerea numelui de
performantele masinii, forma ?i dimensiunea caroseriei (aproximativ
20%), de experiente personale traite „impreuna cu masina” (17,4%)
sau traduc prin numele de alint sentimente sau stari emotionale pe
care le asociaza cu masina (15%).

77% dintre respondentii inclusi in
esantion au precizat ca folosesc un nume de alint pentru masina pe
care o conduc. Dintre acestia, 62% sunt barbati si doar 38% sunt
reprezentate de persoane de gen feminin.

De asemenea, culoarea masinii este o
sursa de inspiratie pentru 13,3% dintre persoanele intervievate, iar
12% au ales un nume care s? reflecte numele sau caracteristicile
marcii. 10,3% dintre respondenti recunosc ca nu au ales ei porecla
masinii, dar o utilizeaza. In acest caz, masina a fost botezata de
prieteni sau de un membru al familiei.

Filmele, piesele muzicale, proverbele
sau numerele de inmatriculare sunt surse importante in alegerea unei
porecle.

Indiferent de sursa de inspiratie,
numele de alint este exprimat printr-un diminutiv in mai mult de 80%
dintre cazuri.

Pentru cei mai multi dintre
respondenti, numele de alint reflecta relatia speciala pe care o au
cu masina pe care o conduc.
Astfel, un segment semnificativ al
Groomerilor, 22%, considera ca masina are un rol ocrotitor in
raport cu soferul, il duce la birou, acasa sau in excursii, la
intalnirile cu cei dragi.

O alta categorie a Groomerilor (20%) se
refera la masina ca la o iubita sau logodnica rasfatata si
care consuma multi bani. Ideea de rasfat este sugerata de timpul
alocat intretinerii masinii.

O alta categorie de respondenti se
raporteaza la masina ca la un alter ego, imprumutând poreclele lor
masinilor. Acest segment reprezinta 19% dintre persoanele care
obisnuiesc ca utilizeze un nume pentru a-si rasfata masina.

In opinia a 17% dintre Groomerii
intevievati, masina poate juca si un rol matern, fiind asociat? cu
o mama sau o bunica.

O ultima categorie de Groomeri este cea
a respondentilor care considera masina o prietena sau o confidenta,
care se poart? frumos si le iarta greselile din trafic. Pentru
soferii care obisnuiesc sa petreaca mult timp pe drum, masina devine
un confident foarte bun, dispus sa asculte probleme si griji de-a
lungul a mai multe sute de kilometri. Aceasta relatie speciala se
datoreaza si faptului ca proprietarii au facut eforturi pentru a-si
achizitiona o masina pe care si-o doreau de mai multa vreme.

Studiul arata ca barbatii tind sa
dezvolte relatii mai apropiate cu masinile pe care le conduc, in
comparatie cu femeile, avand comportamente de grooming mai numeroase
si mai nuantate.

Complementar poreclelor, barbatii aleg
si alte tipuri de personalizari ale masinii, mai ales prin accesorii
care sa ii creasca performantele sau sa ii estetizeze aspectul:
kituri sport, sisteme audio performante, colantari, jante din aliaj.

Autohut.ro 
este jucator pe piata de piese auto online.