Auto

Masina italiana pe care romanii prefera sa o cumpere din fabrica, nu la mana a doua

26 Jun, 00:46 • Redactia DailyBusiness
Peste 7.000 de mașini fabricate în Italia au fost înmatriculate anul trecut în România, majoritatea second hand. În cazul unui singur brand italian, au fost aduse în țară însă mai multe mașini noi decât la mâna a doua.
Masina italiana pe care romanii prefera sa o cumpere din fabrica, nu la mana a doua

În România sunt înmatriculate în total aproape 150.000 de mașini italiene, iar cele mai multe autoturisme aflate în circulație aparțin mărcilor Fiat (123.000 de unități) și Alfa Romeo (14.000 de unități), acestea fiind primele două cele mai apreciate mărci italiene pe teritoriul țării.

Lancia, deși retrasă de pe piață, mai are încă în circulație în România
aproximativ 5.000 de mașini. Totuși, modelele care atrag
cel mai mult ochii trecătorilor rămân Maserati (284 în circulație), Ferrari
(189) și Lamborghini (49), arată un studiu Autovit.ro.

Mașini italiene înmatriculate în
2016 în țară:

 

Marca Mașini noi Mașini
second-hand din import
Fiat 1.244 4.951
Alfa Romeo 20 939
Lancia 269
Maserati 21 20
Ferrari 4 12
Lamborghini 2 5

 

Pe Autovit.ro, cele mai scumpe anunțuri marca Fiat sunt pentru modele Bravo, Panda
sau 500, fabricate în intervalul 2010-2012, având prețuri în jurul a 5.000-6.000
euro.
 

Alfa Romeo este prezentă în cea mai mare măsură cu
modelele 147 și 159. Cel mai nou model, Giulia, este oferit la vânzare cu
prețuri cuprinse între 31000 și 43000 de euro. Cele mai accesibile mașini Alfa
Romeo sunt însă modele 159 și 147 cu 15 ani vechime și peste 200.000 km rulați,
dar cu prețul sub 2.000 de euro.
 

Deși este un brand care aparține trecutului, Lancia este prezentă pe platforma Autovit.ro în special prin
modelul Delta, urmat de Thema, cele mai scumpe fiind două mașini Thema din 2012
și 2013, la peste 14.000 euro.
 

Ferrari este o marcă mereu prezentă pe Autovit.ro,
chiar dacă printr-un număr mic de autoturisme. De-a
lungul timpului au fost listate și modele de peste 300.000 de euro însă, în
general, sunt prezente modele precum California și 599GTB, în intervalul 100.000-150.000
euro.   
 

Lamborghini nu este nici ea o marcă prezentă
în volume mari, prețurile medii fiind în ultimii ani peste cele ale modelelor
Ferrari. Pe Autovit.ro au fost listate mai ales modele Huracan la peste 200.000
euro și Murcielago, la peste 130.000 euro.
 

La Maserati, de-a lungul anilor a predominat
modelul Quattroporte, însă în ultimul an domină modelul mai ieftin Ghibli care
poate fi achiziționat și la mai puțin de 50.000 euro. Modelul SUV Levante a
fost listat și el la 97.400 euro pe Autovit.ro.
 

Italia are
tradiție în producția de autoturisme, fie că este vorba de modele
super-sport precum Ferrari sau Lamborghini sau de cea mai cunoscută marcă de
volum a țării: Fiat.
 

Anul trecut în Italia au fost produse 1,1 milioane
de automobile, dintre care 713.000 autoturisme și restul vehicule comerciale.
În 1998, în Italia se produceau 1,7 milioane automobile, iar în 2013 producția
a scăzut atât de mult încât a ajuns sub 700.000.

Acum, Italia este a 15-a
țară
producătoare de automobile din lume, în timp ce în urmă cu două
decenii era pe locul al optulea.
 

Singura marcă italiană de volum este Fiat care, din 2014, s-a aliat cu
Chrysler formând grupul Fiat-Chrysler Automobiles cunoscut și ca FCA Group.
 

Vânzările de mașini italiene în Europa


Fiat a vândut 740.000 unități anul trecut, Alfa
Romeo a vândut 66.000 unități, iar Lancia a livrat 67.000 unități.
 
În același interval de timp Maserati a
comercializat 7.900 de mașini pe bătrânul continent, Ferrari 2.700, iar  Lamborghini 940.
 

Modul în care au variat vânzările mărcilor italiene
este foarte interesant. Acum două decenii Fiat reușea să vândă și peste 1,2
milioane unități în Europa, însă pe atunci concurența era mai mică. Acum,
vânzările mărcii sunt cu peste 35% mai mici decât atunci. Scăderi mai mari s-au
înregistrat la Alfa Romeo unde vânzările erau de trei ori mai mari în 2001 față
de prezent.
 

Pe de altă parte, mărcile Ferrari, Maserati și
Lamborghini
au avut în ultimii doi ani vânzări excelente. Ferrari vinde cu
aproape 50% mai mult în Europa decât acum 15 ani, iar Maserati a înregistrat
anul trecut record de vânzări pe continent datorită modelului Ghibli care din
2014 este cel mai vândut al mărcii. În unele piețe europene Ghibli costă și sub
70.000 euro, iar cele mai scumpe variante de modele Maserati trec de 150.000 euro.
 

Și Lamborghini, parte a grupului Volkswagen, a
înregistrat anul trecut record de vânzări pe continent, în multi ani livrările
fiind de sub 500, în timp ce în 2016 au depășit 900 de supercar-uri. Niciun
model al mărcii nu costă sub 170.000 euro nou, unele versiuni ultra-performante
depășind 400.000 euro.