- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Prima mașină electrică cu autonomie de 1.000 de kilometri vine din China. Cât costă IM Motors L6, alternativa ieftină și bună la Tesla Model 3

12 Apr, 21:30 • Alexe Raluca
Industria auto electrică este martora unui moment de cotitură prin lansarea modelului L6 de la IM Motors, o marcă aparținând gigantului auto chinez SAIC.
Prima mașină electrică cu autonomie de 1.000 de kilometri vine din China. Cât costă IM Motors L6, alternativa ieftină și bună la Tesla Model 3

Această mașină electrică promite o autonomie revoluționară de peste 1.000 de kilometri, bazându-se pe tehnologia avansată a bateriilor solide. Disponibilă începând cu luna mai în China, L6 este destinată să redefinească așteptările de la vehiculele electrice, oferind o alternativă accesibilă și performantă la modele consacrate precum Tesla Model 3.

Citește și: Modelul Dacia Duster 2024, supus unor teste extreme! Mașina a întrecut toate așteptările

Prima mașină electrică cu autonomie de 1.000 de kilometri vine din China

Conform standardului chinez CLTC, autonomia impresionantă a modelului L6 este posibilă datorită bateriilor solide de stat, care vor fi încărcate rapid folosind tehnologia de 900 de volți. Această inovație promite să elimine „anxietatea autonomiei” asociată frecvent cu vehiculele electrice. Bateria folosește tehnologii brevetate, inclusiv electroliți solizi la scară nanometrică, asigurând un nivel ridicat de siguranță la nivelul celulelor.

Bateria solidă a modelului L6, cu o capacitate de 130 kWh, este probabil produsul colaborării dintre SAIC și partenerul său QingTao. Această companie mixtă a început construcția unei fabrici pentru baterii solide în primăvara anului 2022, iar în iulie 2022 a anunțat deschiderea unui laborator comun cu SAIC.

IM Motors L6 se mândrește cu dimensiuni generoase și oferă două variante de propulsie: o versiune cu tracțiune spate de 250 kW și o variantă cu tracțiune integrală de 379 kW. La premiera de la Geneva, IM Motors a anunțat două pachete de baterii de 90 sau 100 kWh, care pot asigura, conform CLTC, o autonomie între 700 și 770 kilometri, în funcție de configurație.

IM Motors a lansat oficial sedanul L6 în China, prețurile pentru cele trei versiuni ale modelului fiind surprinzător de accesibile, având în vedere tehnologia avansată pe care o oferă. Versiunea de top, L6 Max Lightyear Edition, care include pachetul de baterii semi-solid-state de 130 kWh, este prețuită la cel mult 330.000 de yuani (aproximativ 45.650 de dolari), oferind o autonomie de peste 1.000 de kilometri și încărcare ultra-rapidă.

Cu dimensiuni puțin mai mari decât modelele Tesla Model 3 și Zeekr 007, IM Motors L6 se profilează ca un concurent serios în segmentul sedanurilor electrice, oferind un raport preț/performanță atractiv și caracteristici avansate. Pre-comenzile sunt acum deschise în China, iar succesul modelului L6 ar putea oferi o imagine asupra receptivității pieței la tehnologia bateriilor solide și la vehiculele electrice cu autonomie extinsă.

Într-o eră în care autonomia și tehnologia definesc viitorul mobilității electrice, IM Motors L6 reprezintă un pas important înainte, demonstrând că inovația și accesibilitatea pot merge mână în mână.

Citește și: Chat Noir, povestea unei afaceri pornite cu banii luaţi pe o maşină: „Să o iei de la capăt poate fi interesant la 30 de ani, dar la 50 începi să te gândeşti ceva mai mult la viitor”

 

Tags: