Auto

Topul celor mai vizibile marci auto premium in media

14 Nov, 13:28 • Redactia DailyBusiness
BMW, Audi si Mercedes continua competitia pentru primul loc in topul celor mai vizibile branduri auto premium in media.
Topul celor mai vizibile marci auto premium in media

In perioada 1
ianuarie – 31 octombrie 2013, cele trei branduri germane au
inregistrat 4.536 de materiale in presa scrisa si TV, potrivit unui
raport realizat de Mediatrust. 

Mercedes-Benz a avut
1.802 de materiale in mediile analizate, BMW a numarat 1.692 de
materiale, iar Audi a avut 1.042 de materiale.

Evolutia numarului de materiale/luni

Mercedes – Benz a beneficiat de cea
mai mare acoperire media in luna aprilie 2013 (279 materiale), cand
Daimler Group a anuntat ca va investi peste 300 milioane euro in
Romania, in scopul de a extinde produc?ia de cutii de viteze
Mercedes-Benz de la Star Tansmission.

Perioada de varf in
care cei de la BMW au avut cele mai multe aparitii in media(229) este
luna septembrie 2013. Principalul subiect abordat de jurnalisti a
fost lansarea in cadrul salonului de la Frankfurt a supercarului eco
i8 si a noului model electric i3. De asemenea, un eveniment
intensmediatizat a fost lansarea noului BMW Seria 5 in cadrul
showroomului Baneasa.

Pentru Audi, luna cu
cea mai crescuta vizibilitate in media a fost septembrie 2013 in care
au avut 155 materiale. Cele mai dezbatute subiecte au fost
dezvaluirea conceptului Audi Quattro Nanuk, in cadrul salonului de la
Frankfurt, precum si lansarea versiunii facelift a sedanului A8.

Vizibilitatea
marcilor premium in publicitate

In perioada 1 ianuarie – 31 octombrie
2013, Mercedes este brandul cu cele mai multe reclame inregistrate –
2.953, si un rate card de peste cinci milioane de euro.

Audi ocupa locul doi in clasamentul
Mediatrust, in privinta numarului de reclame difuzate, cu 647 de
spoturi, cu un rate card de aproximativ un milion trei sute de euro.

Urmatorul clasat
este BMW cu 145 de reclame difuzate si un rate card de peste cinci
sute de mii de euro. Raportul contine si o distributie a
reclamelor pe surse media in perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2013.

Din cele 2.953 de spoturi inregistrate de Mercedes Benz, 2.355 de
reclame au fost difuzate la TV, 368 la posturile de radio si 230 de
reclame au fost tiparite in presa scrisa.

Ca si Mercedes, Audi a mizat mai mult
pe TV unde a inregistrat 289 de spoturi publicitare, la radio au fost
inregistrate 230 de reclame, iar in presa scrisa 128. BMW
a numarat 145 de reclame in presa scrisa.

Analiza a luat in calcul presa scrisa
centrala si posturile TV monitorizate de mediaTRUST in perioada 1
ianuarie – 31 octombrie 2013. Au fost luate in considerare doar
materialele referitoare la brand si prezentari de
automobile, fiind excluse din monitorizare stirile despre
accidente auto, stirile de cancan.

Pentru vizibilitatea in publicitate
raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 2.600.000
de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 octombrie
2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de
publicatii centrale, din care 58.518 au fost clasificate la categoria
autovehicule.

Mediatrust Romania a fost infiintata in
1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti
si straine.