În uzina Dacia din Mioveni, în luna februarie s-au fabricat 26.417 autoturisme, un volum mai mare decât în luna anterioară, dar mult sub capacitatea maximă a fabricii, care poate ajunge la 35.000 de unități pe lună. Comparativ cu februarie 2024, producția a scăzut cu 9,66%, deoarece în urmă cu un an fabrica Dacia producea aproape 30.000 de unități.
Unul dintre motivele principale ale scăderii este relocarea modelului Dacia Jogger în uzina din Maroc. Această schimbare a fost făcută pentru a face loc noului model Dacia Bigster, care va intra treptat în producția de serie pe parcursul anului, scrie Profit.ro.
Ford Otosan Craiova: producția modelului Puma, afectată de cererea în scădere
La uzina Ford Otosan din Craiova, producția din februarie a fost de 19.380 de vehicule, înregistrând o ușoară creștere față de luna ianuarie, dar o scădere de 8,8% comparativ cu februarie 2024. Principalul model care a contribuit la această scădere este Ford Puma, ale cărui volume de producție sunt mai mici decât în urmă cu un an, pe fondul unei cereri aflate în declin.
În februarie, la Craiova s-au fabricat 10.827 de unități Ford Puma și 8.553 unități din gama Ford Courier (Tourneo și Transit).
Producția de Dacia şi Ford, în scădere cu aproape 15%
Dacă analizăm primele două luni ale anului, producția totală din uzinele Dacia și Ford Otosan a atins 85.260 de unități, în scădere cu 14% față de aceeași perioadă din 2024. În urmă cu un an, cele două uzine produceau cu aproximativ 15.000 de vehicule mai mult.
Citeşte şi: Taxă de 12 euro la intrarea în supermarket! Unde se aplică și ce se întâmplă cu banii